• Monki19

BIM Maj 2025

BIM - lista

2/5 - Monki19, 1a barnet

12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket

Så var man tillbaka här. Har varit med i några trådar nu. Jag lyckades bli gravid i februari men det slutade i missfall nu i mars. Har en MA (september) och en kemisk graviditet (december) bakom mig. Vi började försöka i juli och det tog sig på första försöket vilket överraskade oss då vi var inställda på att det skulle ta tid att bli gravida. 

Jag är ändå tacksam att jag haft ägglossning och mens efter senaste missfallet. Men visst är det tufft. Försöker hålla mig positiv och sikta framåt! 🌈 

• Monki19
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-04-10 19:05:38 följande:

Kul med syskonförsök, jag hoppas ni får ert plus tidigare den här gången. Skam den som ger sig 😅

Jag har två äldre barn, försöker få en liten sladdis och blev gravid i höstas. Tyvärr hade den lille en allvarlig kromosomavvikelse och i februari avbröt vi graviditeten 💔 

Vill inte ge upp riktigt än, vi vågar försöka igen känner vi så nu väntar jag på min andra ägglossning efter avbrytandet. Vi försökte inte första cykeln då läkare rekommenderat att vänta en cykel.

Fått äta Provera pga mellanblödningar och ska få mens efter helgen. Så jag hoppas på det och att dessa piller får kroppen att funka normalt igen så att ÄL kommer igång som vanligt. BIM borde i så fall bli kring 10/5. Får uppdatera BIM när ÄL varit 😊

Instämmer med Ardna - hoppas på bättre tur för er denna gång!❤️ Kan inte tänka mig hur svårt det måste varit för er. Får jag fråga hur det upptäcktes?
  • Monki19

Peak ÄL igår men av olika anledningar så har vi inte fått till det mer än en gång för två dagar sedan. Hoppas att det räcker 🤞😅

• Monki19

Grattis till plussen!🥰 Jag är ÄL+10 och testade negativt imorse. Min senaste graviditet visade sig positivt under samma tid så jag är lite skeptiskt till att det blir något denna månaden. Är mest sjuk och har varit väldigt förkyld i över en vecka. 

men hoppet är inte över än 😅

• Monki19
    Anonym 8296 skrev 2025-04-29 11:13:06 följande:
    Fortfarande väldigt tidigt ju! 🙏 Hoppas du får ett plus om några dagar!
    jag har BIM 2/5 så jag är fortfarande tidigt ute 🥲 Jag plussade ÄL+10 nu senast i februari men det slutade i missfall i vecka 6 så det är tydligen inga garantier för att det ska ta sig bara för att man plussar tidigt ❤️
  • Monki19

Negativt idag igen. Men! Jag körde in gravtestet i premom appen som ett ÄL-test och den verkar fiska upp något som inte jag ser?? Kan ni se något? Jag vaknade med ihopklibbade ögon pga fortsatt sjuk så är inte helt hundra i synen än. Testade med en annan app men den sa att det var negativt.
    med eller utan lampa:

• Monki19
    Siripiri skrev 2025-04-30 07:07:25 följande:
    Ser inget tyvärr :( ♥️ 
    Nä inte jag heller nu. Tittade på stickan igen och det är helt blankt
  • Monki19
    Siripiri skrev 2025-04-30 07:16:11 följande:

Grattis er som redan plussat 🥰♥️ 

En annan ligger ju en månad bakom och fick vad jag hoppas är min mens idag, någon dag senare än väntat. Otroligt orolig för ett nytt X😫 Hade nämligen samma intensiva smärta några dagar efter ÄL precis som när jag fick mitt x, då vaknade mitt i natten och fick lägga mig i fosterställningen och nu senast fick jag gå upp och sätta mig i duschen + smärtstillande. Sen senaste dagarna har det molat i livmodern, samt igår nöp det vid höger äggstock vars äggledare  jag saknar. Har också känt något på vänster ibland men främst molat i hela, vilket det inte brukar göra innan mens om jag inte är gravid :( min temp har verkligen gått ner och ser mer ut som en cykel där jag inte blivit gravid men är ändå så orolig..  är inte alltid så kul att försöka bli gravid, all jävla press/stress/konsekvenser ligger på oss kvinnor.. 

Ursäkta depp-ranten 💔 

Du får deppa så mycket du vill!!❤️🥺 Kan inte tänka mig hur det är att gå igenom ett x.
    Håller med dig, det är väldigt hög press på att det hänger på oss kvinnor om det bakas bebis eller inte. Och händer det något så är det är våra kroppar som ska gå igenom smärtan.
    jag kan känna att jag bara väntar på mitt nästa missfall men jag inser ju att det inte är så😔
  • Monki19
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-02 07:53:27 följande:

Hur går det för er tre som har BIM idag? 🌸
    Någon som har lite glädjande besked och dela med sig?  

Monki19
    Elisand
    Lovve123

Hej! Skulle precis skriva. Fortsatt negativa tester och idag kom mensen ???? Nåväl, vi fick ju till det bara en gång den här gången men jag är ändå nöjd då det var mitt under påsken och vi var bortresta 😂
    Tittar i premom-appen och ser att jag hinner med en till BIM nu i maj! Lägger till mig på listan 31/5🤞🤞
  • Monki19
    1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    13/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    15/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk) 
    23/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap,  2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
Svar på tråden BIM Maj 2025