Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BIM Maj 2025

Kul med syskonförsök, jag hoppas ni får ert plus tidigare den här gången. Skam den som ger sig 😅

Jag har två äldre barn, försöker få en liten sladdis och blev gravid i höstas. Tyvärr hade den lille en allvarlig kromosomavvikelse och i februari avbröt vi graviditeten 💔 

Vill inte ge upp riktigt än, vi vågar försöka igen känner vi så nu väntar jag på min andra ägglossning efter avbrytandet. Vi försökte inte första cykeln då läkare rekommenderat att vänta en cykel.

Fått äta Provera pga mellanblödningar och ska få mens efter helgen. Så jag hoppas på det och att dessa piller får kroppen att funka normalt igen så att ÄL kommer igång som vanligt. BIM borde i så fall bli kring 10/5. Får uppdatera BIM när ÄL varit 😊

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-10 20:35:35 följande:
    Åh så tufft! Förhoppningvis har ni haft er otur nu och nästa gång så blir det en liten frisk böna 🙏 Klart ni inte ska ge upp än 🌈
    Hoppas Provera hjälper dig. Jag använde progesteron efter äl för första gången förra cykeln och hoppas det ska ge lite samma effekt och kicka igång äl lite tidigare i cykeln 🤞Så jag lär få ändra bim sen när jag ser när äl blir 🙃

Min man tänker precis så, vi har haft maximal otur så nästa gång går det bra, får hoppas det 🙏🏻

Jag är så nojjig över att ens få bli gravid igen, är lite äldre så man vet ju att det inte är givet. Men vi försöker ett tag iaf och hoppas det tar sig snabbt 😅🙏🏻

Jaaa, Provera är väl typ progesteronliknande. Får hoppas båda våra kroppar svarar bra på våra behandlingar. Drygt med krångliga cykler när man vill göra bebis. 

Hur gammal är ert första barn?

• Anonym (Saltakatten)
    Monki19 skrev 2025-04-10 22:18:27 följande:
    Instämmer med Ardna - hoppas på bättre tur för er denna gång!❤️ Kan inte tänka mig hur svårt det måste varit för er. Får jag fråga hur det upptäcktes?

Tack ☺️💕 Man kan tycka att det räcker med otur helt klart. Det var det värsta jag behövt gå igenom hittills i livet. Men livet måste vidare, lite trasig i hjärtat för alltid men det blir lättare med tiden.

Gjorde NIPT och ultraljud i v 14. Ultraljudet såg finfint ut men inte NIPT. Fick gå vidare och göra både moderkaksprov och fostervattenprov innan läkarna var säkra.

Läser att du med drabbats av förluster, det är också jobbiga erfarenheter man inte skulle behöva uppleva, inte flera gånger framförallt. Er tur att det lyckas nu hela vägen 💕🙏🏻

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-10 23:01:41 följande:

Förstår att ni blir extra nojiga, jag hoppas det snart tar sig igen 🙏🌈

Ja jag är glad över att progesteronet gjorde min lutealfas normallång iallafsll, då finns iallafall förutsättningar. 

Han är bara ett halvår 🥹 Så det var med en vis lättnad som första försöket inte gav något. Men man kan inte planera barn och vi vill inte tänka tillbaka att tänk om vi bara börjar tidigare. Jag har aldrig blivit gravid snabbare än ett år innan, så här är vi 🙈

Klokt det du skriver och klokt att ni startat tidigt. Önskar vi startade projekt sladdis tidigare. Vi velade fram och tillbaka lääänge 🙈 Blev gravid hyffsat snabbt men sen blir ju livet inte alltid som tänkt, barn kommer verkligen inte på beställning för alla. Så hade vi inte velat fram och tillbaka så himla länge hade jag kanske inte känt mig så stressad över tiden 😅

Försöker landa i tanken att det blir bra vilket som, livet är fint med våra två barn, vore bara så himla roligt med en sista liten en ❤️
  • Anonym (Saltakatten)

Hej allihopa, kul att vi är många som följs, så ledsamt att många av oss haft så krokig väg mot bebis, men det blir allas vår tur snart 🙏🏻💕

Jag tog min sista Proveratablett alldeles nu så hoppas på mensblödning nu till veckan då så jakten på ÄL äntligen kan börja. Orimligt peppad 😄

• Anonym (Saltakatten)
    jjkkll2 skrev 2025-04-14 12:57:45 följande:

Lite äldre (36) har två barn sen tidigare och längtar efter ett tredje. Blev gravid i november. I mitten av januari var jag tvungen att ta cytotec för att stöta ut fostret/fostrena. Hade då gått med ett dött foster i 3 veckor och kroppen ville inte stöta ut det själv. Fick se hjärtslag v. 6+2 men en vecka efter fanns inga hjärtslag. Då upptäcktes det även att det varit en tvilling graviditet från början där det ena fostret dött väldigt tidigt och de andra fostret dog i vecka 7+2. Vet att jag har åldern mot mig och vet inte om jag bara borde nöja mig med att ha två friska barn och bara vara tacksam för det? Fick min mens idag, blä!

BIM-lista:
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket 
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
    Du har gott om tid tycker jag, men förstår tänket 😅 Resonerade likadant själv när jag var 36 och velade fram och tillbaka på om vi skulle ha ett tredje barn eller inte. Vid 38 års ålder bestämde vi oss för att köra, såhär i efterhand önskar jag att vi inte velat och funderat så himla länge för nu är jag snart 39 🙈 Blev gravid men bebis visade sig ha en allvarlig kromosomavvikelse så i slutet på februari avbröt vi graviditeten, så jag med vet hur det känns när det skiter sig, beklagar 💔

Men än ger vi inte upp, hoppas vi får en regnbåge 🙏🏻💕 Tänkte några tankar där och då när allt det hemska hände att varför skulle vi riskera och utsätta oss för det, vi hade det ju så bra med våra två barn, nu är man olycklig för att ha förlorat vår lilla sladdis. Men livet blir inte som man tänkt sig alla gånger, men det löser sig är min förhoppning. Det jag ville ha sagt är att jag känner igen mkt av dina tankar och jag tycker inte din ålder är ett bekymmer, men lite krokigare väg till bebis får tyvärr många av oss lite äldre uppleva. Håller tummarna för oss och så hoppas vi att allt är värt det i slutändan 😊
  • Anonym (Saltakatten)
    jjkkll2 skrev 2025-04-15 09:19:00 följande:
    Tack! Ja man blir ju matad med att efter 35 så är det väldigt svårt att bli gravid osv. Förstår vi har också velat lite eller snarare sambon, jag hade velat mycket tidigare men han ville inte men nu vill han när man har "oddsen mer emot sig" :P. Usch måste varit sååå tufft, lider med dig/er<3. Hur mår du nu?.

Känner mig ibland töntig som sörjer missfallet som var så tidigt men sörjer ju barnet som aldrig blev liksom. Har en nära som kommer få barn samma vecka som vi skulle fått. Så hennes milstolpar som kub, rul osv har varit lite tuffa för de påminner om att jag kunde varit där. Blev så glad över att vi skulle fått en liten sommarbebis.

Ja jag hoppas verkligen vi alla får våra efterlängtade plus! Att ni får er regnbåge och vi vår <3. Dottern är också en regnbåge så hoppas verkligen på en till regnbåge. Tack så mycket för allt stöd, känns oerhört skönt att vi båda är lite äldre och båda har två barn sen innan och kämpar för våra sladdisar. Känner mig genast mycket mindre ensam. Tack <3
    Alla har sin egen sorg, man måste få sörja och vara ledsen, sorg kan man inte jämföra så. Missfall gör ont, tidigt eller sent, det är förluster 💔

Jag mår helt okej. Är glad och lycklig, lever på, men slås ibland ner av sorgen och blir ledsen. Ibland blir man påmind. Exempelvis när andra som du skriver når milstolpar man själv kunnat nå om allt fått gå bra. Jag försöker tänka att vi kommer lyckas snart igen då vi lyckades hyffsat snabbt i höstas 🙏🏻💕

Vi får stötta och peppa varandra.
  • Anonym (Saltakatten)

Hoppas alla haft en fin påsk, jag har haft mens hela påsken 😆 Men skönt att den kom iaf, har ju ätit en kur Provera för att få ordning på hormonerna som troligen ballade ur lite efter avbrytandet i februari. Men nu verkar kroppen funka som den ska 🙏🏻 Så taggad på att få börja försöka. BIM ungefär 13/5.

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    8/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket efter avbruten graviditet pga kromosomavvikelse 
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    22/5 - mothertotwo
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
  • Anonym (Saltakatten)

Känns som att tiden går så sakta just nu för mig. Väntat så länge på att kunna börja försöka igen och vill så mkt just nu så det är väl därför det upplevs så segt 😆 

Önskar att man vore bättre på att tänka på annat, men det är svårt. Tycker jag är sysselsatt och har mkt att göra men ändå hamnar jag i tankar på ägglossning, graviditet och annat. Skulle varit i v 25 nu om jag fått fortsätta vara gravid, ibland blir jag påmind och då gör det dels ont, och så växer längtan efter att få bli gravid igen ännu mer. Som att kroppen skriker efter det. 

Kämpa på allihopa 🌼

• Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-04-23 21:14:53 följande:
    Åh, det är så jobbigt när tiden går långsamt! Jag känner likadant att det är svårt att tänka på annat. Kämpa! <3 Var är du nu i cykeln? Har du haft äl ännu?
    Väntar på ÄL, bara på dag 8 😆 

Ser att du har mer spännande väntan, hoppas det tagit sig 🙏🏻😄
Svar på tråden BIM Maj 2025