• Anonym (Djurens eldsjäl)

Varför har hon inte gjort karriär?

En person har spenderat livet åt att hjälpa djur och hemlösa djur och dessutom betalat det ur egen ficka. Hon behöver inte arbeta för pengar så det är ingen motivation för att ha ett vanligt arbete.

Ser du ner på henne? Undrar du (nedvärderande) varför hon som verkar både smart och begåvad inte har gjort en karriär i arbetslivet? Tror och tycker du att det förmodligen är något fel på henne?

• Svar på tråden Varför har hon inte gjort karriär?
  • Anonym (?)

Nej, ser inte ner på henne 

• BeBey

Varför bryr du sig om annan människan? Man måste inte räta upp sig för sina val! 

Och ja, jag tänker att det är en god människa för att väljer att leva sitt liv utan fördomar vem ska tänka vad. Hon vill och hon gör så. 

• Anonym (Nope)
    Anonym (Djurens eldsjäl) skrev 2025-04-08 16:26:10 följande:

En person har spenderat livet åt att hjälpa djur och hemlösa djur och dessutom betalat det ur egen ficka. Hon behöver inte arbeta för pengar så det är ingen motivation för att ha ett vanligt arbete.

Ser du ner på henne? Undrar du (nedvärderande) varför hon som verkar både smart och begåvad inte har gjort en karriär i arbetslivet? Tror och tycker du att det förmodligen är något fel på henne?

Nej, det gör jag verkligen inte. Varför skulle karriär i sig vara ett självändamål, särskilt för någon som inte behöver pengarna?
  • Anonym (va?)

Nej, självklart inte. Jag är också priviligierad på det sättet att jag inte behöver ha ett vanligt jobb om jag inte vill, så jag ägnar mig också åt annat.

Tror inte det är någon som ser ner på det, utan snarare ser det som en önskedröm att kunna göra det man brinner för istället för något man måste.

• Anonym (nej)

Tvärtom, ser upp på en sådan person som gör gott för alla sina pengar. De flesta som har gott om pengar skor sig bara själv än mer. Skulle såklart vara avundsjuk samtidigt.

• Anonym (J)

Menar du kändisen Therese Lindgren? Isåfall har hon redan gjort karriär för hon är ju känd 

• Anonym (zxcv)

Ser absolut inte ned på henne, är snarare lite avundsjuk på att någon gör vad denne vill med sitt liv.

• Anonym (Jag)

Nej, varför skulle jag göra det.

• Anonym (Ella)

Nej, jag skulle inte se ner på henne för att hon lever sitt liv på det sätt hon är nöjd med, precis som jag lever mitt liv även om jag gjort andra livsval än vad hon gjort. Jag har liksom ingen anledning att se ner på andra bara för att de inte "gjort karriär" och jag har från vad du beskriver ingen anledning att tro att det är "fel" på henne.
  • Anonym (?)

Ett undantag för mig vore om personen på något sätt försörjer sig genom  bidrag som personen inte är berättigad till. 
Svar på tråden Varför har hon inte gjort karriär?