Anonym (Acceptans) skrev 2025-03-25 09:53:55 följande:
Helt säker på att han inte varit förälskad i mig kan jag ju inte vara men när han berättar om sin upplevelse så är det i termer av att han aldrig varit med om det förut.
Naturligtvis blev jag inte glad när det hände. Men så här i efterhand kan jag känna tacksamhet över att min man fick vara med om en förälskelse och att vi klarade av den.
Inser att det låter konstigt att min man och jag aldrig varit riktigt passionerat förälskade u varandra. Men vi var unga när vi gifte oss och bildade familj. Jag tror att det är vanligare än man tror, i alla fall i min generation. Mänga i vår bekantskapskrets är idag skilda.
Jag har ingenting mot skilsmässa. Om jag en dag skulle känna att vår relation inte är positiv skulle jag inte tveka att ta upp skilsmässa med min man. Vi har alltid haft lätt att tala med varandra och är väldigt öppna inför varandra. Kanske är det därför vi klarade av hans förälskelse.
Med denna information, så kan jag mer förstå mig på din reaktion. Ni var unga och med tiden har det gått över till djup vänskap.
Vi män är ofta lite bekväma av oss. Man vet vad man har, men inte vad man får.
En djup vänskap kan för vissa trumfa en förälskelse. Min gissning är att förälskelsen svalnade, och då vann er vänskap.
Om båda är nöjda med livet finns ingen anledning att bryta upp.