• Ezmeraldah

Sårad

Anonym (Tess) skrev 2025-03-23 17:25:58 följande:
    De planerar gifta sig skrev hon. Är du inte läskunnig eller gillar du bara skriva ogrundat trams?
    Att planera för giftermål behöver väl inte nödvändigtvis innebära att det verkligen blir av? 
  • Ezmeraldah
    Ninadentredje skrev 2025-03-23 18:47:03 följande:
    Nej Ezmeraldah, det har du helt rätt i. Dock är fortfarande den tvärsäkra kommentaren om att de "varken kommer gifta sig eller skaffa barn" helt ogrundad och raktigenom dum.
    Det är möjligt men jag tror att det kan ligga nånting i det. Och det kanske är lika bra det, med tanke på vilka värderingar TS kille verkar ha. 
  • Ezmeraldah
    Ninadentredje skrev 2025-03-23 20:01:13 följande:
    Vi vet väldigt lite om honom och TS, allt vi vet är att han, just nu, TROR något om biologi som inte stämmer. Däremot verkar ju både TS och hennes kille vilja gifta sig med varandra vilket är en ganska bra  grund för att ett giftermål ska bli av.
    Men de har varit ihop några månader bara. 
  • Ezmeraldah
    Ninadentredje skrev 2025-03-23 20:40:47 följande:
    Ja, det är snabba puckar. Men vem vet, de kanske kände varandra sedan innan? Mina föräldrar gifte sig efter ca 6 månader (annan kultur) och är fortfarande lyckliga och (vad som verkar) kära. . Man kan ju förlova sig snabbt men själva giftermålet kanske blir av om ett par år, vi vet ju inte hur TS och hennes kille planerat detaljerna.
    Känner flera som gift sig snabbt och lever ihop flera år senare. Känner även många som väntat många år innan giftermål och barn för att separera strax efter barn/giftermål. Sånt är SÅ individuellt.
    Det kan bli så. Men skulle jag satsa en femhundring skulle jag gå på den andra personens gissning. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Jag hade backat) skrev 2025-03-24 20:18:04 följande:
    Men de har ju bara varit ihop i några månader....vilken idiot skaffar barn då?

Jag lutar mer åt att han vill pressa TS till barn fort fort så hon är fast med honom och sen kommer han att börja bli nasty.

Det är extremt röd flagg på att stressa efter barn när man bara har fikat ihop i princip, och hans föreställning om att alla får DS- barn efter 35 luktar inceltänk eller funkofobi.
    Jag gissar på att han vill dra sig ur. 
Svar på tråden Sårad