• Anonym (Chefen)

Jag får dåligt samvete för att jag är chef

Jag och en till person driver ett företag med ca 25 anställda i dagsläget. 

Jag har jobbat inom detta yrke hela mitt liv och när jag skapade mitt egna företag så kunde jag efter några år leva bara på företagets inkomster utan min insats, ett mål jag haft hela vägen. Att bli fri och kunna göra vad jag vill när jag vill. 
    Det kan jag nu. 

MEN: 
    Jag får dåligt samvete av att jag inte är ute och jobbar aktivt längre. Jag rycker in då och då när det är verklig knipa men inte alltid. 
    Det är ju detta som varit mitt mål hela tiden men nu tampas jag ist med dåligt samvete över hur bra jag har det medans ?andra? behöver jobba. 

Företaget har 2st som arbetar som arbetsledare och de sköter den dagliga ruljansen. Jag är in på kontoret ca 2-3 ggr i veckan.

Det måste väl vara okej att förverkliga sin dröm? Eller borde jag ändå fortsätta jobba ute på fält? 
    Funderar vanliga anställda ens på detta? 

För dom är jag kanske bara chefen som kommer ibland och vad jag gör resten av tiden är kanske inte nåt de använder sin tid på att fundera över? 

Hur ska jag tänka? 

• Svar på tråden Jag får dåligt samvete för att jag är chef
  • Anonym (H)

Försök läka din sosseskada. 

• Anonym (Nicklas)
    Anonym (H) skrev 2025-03-22 15:09:46 följande:

Försök läka din sosseskada. 

Jädra trams snack det där. För övrigt kan jag upplysa dig om att sossarna går starkt och inte uppvisat sp bra siffror på många år. Hade det varit val idag hade dom vunnit, bara en sådan sak;)

Till TS, varför ska du ha det? Jag skulle ha ännu mer respekt för någon som faktiskt arbetat sig uppåt. Du har uppenbarligen förtjänar din position. Tyvärr kan man inte säga det om en hel del chefer och deras nepotism anställningar.  Du har ju kämpat för något. Jag är säker på att dina anställda gillar dig skarpt. Njut!:)  
  • Anonym (Bra chefer sällsynta)
    Anonym (Nicklas) skrev 2025-03-22 15:20:28 följande: