Inlägg från: Anonym (Jason) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jason)

Jag vet inte hur man skaffar vänner

Anonym (Måne) skrev 2025-03-18 18:24:49 följande:

Jag hörde om en undersökning som visade på ett samband där ju mer populär någon är, desto fler personer  gillar den. Kanske anstränga dig för att gilla människor? (Via mindfullness, meritering eller annat) Det kanske är lätt att få en tveksam hållning till andra när man råkat ut för det som hänt dig.

Du kanske ska hitta något evenemang och fråga om någon vill haka på? Fågelskådning eller något sånt? Kanske träffa vänner som delar ett intresse i stället. Fortsätt var inbjudande till de andra tjejerna så släpper det säkert efter ett tag. De kanske brottas med sina egna osäkerheter.

Det finns ingen sådan undersökning, men  du får gärna länka. Jag har sökt och hittar ingenting. Det där med populär känns som något man höll på med under skoltiden.  Son vuxen är det inget jag bryr mig om. Brukar vara viktigt för osäkra människor.

Varför ska hon ta tag i deras osäkerhet, när hon försökt och dessa människor ignorerar henne. Sådana människor skiter man i och går vidare. Någon själv respekt borde man ha 

Här tycker jag nog " skippa helt" har en poäng. Som du tyvärr påvisar med ditt inlägg.
Svar på tråden Jag vet inte hur man skaffar vänner