Destruktiv vän ?
För 2 år sedan började jag umgås med en kvinna som då var lugn och trevlig att umgås med. Nu har hon gått in i ett beteendemönster som jag behöver er hjälp med att förstå mig på.
Allting handlar om bekräftelse för henne. På en underlig nivå. Hon kan se en kille på håll och bli kär. Då handlar ALLT om honom. (20 åringar oftast, vi är närmare 40). Hon lägger till dessa på snap. I den åldern går ju snap varmt och hon tolkar in att dessa killar enbart skriver till henne och alla snaps (bilder på tv, vägar, selfies) är deras sätt att ragga på henne. Hela hennes liv kretsar kring detta. Minsta lilla possitiva händelse blir så enormt stor för henne. Hon blir lycklig för stunden av dessa snappar och lever sig in i nått slags parallellt universum. Hon tränar och lägger alla sina pengar på sitt utseende. Allt för nån kille på snap som hon knappt pratat med. I regel träffar hon inte killarna utan det hålls på snap och killen börjar bli jagad och lessnar på att svara. Då rasar hon och mår jättedåligt, förnedrar sig själv genom att ringa killen på nätterna. Skriva sms om dom inte svarar på snap. Då mår hon ännu sämre (såklart!)
Hjälp mig fatta ? Blir helt slut i huvudet av detta och har nu valt att backa då jag känner att detta är så skevt. Men jag bryr mig och vet samtidigt att hon är väldigt bra. Dessa sidor tar över ibland och jag måste ju prata med henne men vad säger jag? Är det bara att lägga ner vänskapen. Detta är 99% av hennes liv nuförtiden. Någon som fattar detta beteende?