• Fjäril kär

Ex som inte slutar höra av sig

Det tråkiga svaret är att hon gör så här för att det fungerar .  
    Hon VILL irritera dig av nån anledning och det fungerar. Och jag gissar att hon dessutom samlar information av dig som ger henne FLER anledningar till att fortsätta bete sig knäppt. 

Du måste fortsätta vara konsekvent tråkig. Svara helst inte alls. Och när du svarar så var så skittråkig du bara kan. Svara ja/nej och inget mer. Lägg in några "mmm" och "okej" ... och avsluta samtalet på 30 sekunder.  "Jag har tid att passa, hejdå".    Ge henne ingen information what so ever. 

Sms kan du blocka och Svara på dom när du känner för det. (Du ser ju att det inte är något viktigt). Ringer hon så låt autosvar ta det...

Mata inte trollet helt enkelt.  

• Fjäril kär
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2025-03-15 21:58:53 följande:
    Vad menar du med samla information? 
    Allt du delger henne angående barnen, din arbetsdag, helgens planer etc etc är information för henne som hon kan använda i tjafs mot dig i nästa telefonsamtal eller kritik av dig som förälder.  Dvs anledningar till att hon kan skicka 22 nya sms ...

Ge henne ingenting sånt . 
  • Fjäril kär
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2025-03-15 22:17:58 följande:
    Väldigt märkligt i så fall 
    Att man skaffar ny partner betyder inte att man automatiskt gått vidare eller släppt taget . Han kan ju vara hennes reabound och nån hon skaffat för att reta dig lite extra. 
    Allt handlar ju egentligen om orsaken till er separation och det eventuella tjafs som var grunden till det..
    Känns som lite hämd från hennes sida i kombination med sabotage. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2025-03-16 09:24:58 följande:
    Bra svar. Och ja det kan nog ligga mycket i det du skriver. 

Jag försöker verkligen hålla nere kontakten, men såklart så trillar jag dit ibland också. Trots att all logik i mig säger att hon är ett svin så har jag fortfarande känslor för henne. Så en sida av mig blir ju glad när hon hör av mig, men sen så försöker min hjärna säga att jag måste hålla nere kontakten och drt är det jag försöker med. 
    Och här har du exakt varför hon inte släpper dig.

Hon vet att du har känslor kvar och nånstans har hon då skapat sig en anledning till att hålla dig kvar för att om det skiter sig med den nya så kanske du tar henne tillbaka...

Ni båda två måste vakna upp och inse att slut betyder slut. Man kan inte paxa en annan människa.  Vare sig det är du som hoppas eller hon som velar i sina känslor.  Det är faktiskt bara elakt rakt igenom.
Svar på tråden Ex som inte slutar höra av sig