Ex som inte slutar höra av sig
Anonym (Börjar tröttna) skrev 2025-03-15 22:28:12 följande:
Hon gjorde slut för att hon inte hade de känslorna för mig längre och behövde hitta sig själv. Klassiska anledningar. Och så träffade hon den killen innan det tog slut. Så jag vet inte vad det är hon känner att hon behöver hämnas på direkt. Men eftersom hon har träffat en annan och även genomfört en separation från dig, så får man utgå ifrån att hon av någon anledning ville gå vidare, men att hon nu ändå har svårt att släppa taget.
För dig är det inte bra alls, du behöver vara i fred, bearbeta separationen och bygga upp ditt liv. Så jag håller med de andra som skrivit om att du behöver markera att du ibte vill ha vardaglug kontakt.
Om hon ringer kan du låta bli att svara och istället SMS'a henne och fråga on det är något hon vill som handlar om planering eller barnen. Skriv att du vill ha diskussionen via SMS.
Om ni talas vid på telefon, var kort och avsluta så snart ni pratat klart om barnen eller planeringen.
Du måste skydda dig själv, hon har valt att lämna men klarar inte riktigt att bryta känslomässigt.
Din inställning är sund som vill hålla nere kontakten.
Anknytning är en stark känsla, så den kan ställa till det.
Förälskelse går däremot över efter ett tag och ersätts då i bästa fall av vardagskärkek.