• Anonym (Börjar tröttna)

Ex som inte slutar höra av sig

Mitt ex som valde att lämna mig slutar inte att höra av sig till mig. Hon hör av sig dagligen om väldigt vaga anledningar. Jag har sagt att jag bara vill ha kontakt när det rör våra barn men då ska det vara akut eller ha med planering att göra. Då hör hon av sig om nåt som har med barnen att göra indirekt för att fortsätta konversationen om annat. 

Jag har satt ner foten flera gånger och sagt att det inte funkar för jag kan inte gå vidare om hon fortsätter såhär. Det har till och med gått så långt så jag har försökt vara elak mot henne för att hon inte ska vilja höra av sig, men inte ens det hjälpte. 

Hon träffade en ny kille innan det var slut mellan oss och de ses fortfarande. 
    Vet liksom inte vad jag ska göra för att hon ska sluta. Har prövat att ignorera hennes meddelanden men då ringer hon istället. Vad ska jag göra? Och varför håller hon på? Det var ju hon som gjorde slut. 

• Svar på tråden Ex som inte slutar höra av sig
  • burleskburkläsk

Säg att du träffat en tjej, så fort exet ringer och svamlar så pratar du gott om den "nya tjejen" om hur bra det känns och hur kär du är...bara ös på, försöker hon få dig att prata om annat så igga och fortsätt, frågar hon vad du håller på med så bara be om ursäkt men fortsätt prata på...tror hon tröttnar att höra om en annan tjej och att du inte ens lyssnar.

burleskburkläsk skrev 2025-03-15 21:08:43 följande:

Säg att du träffat en tjej, så fort exet ringer och svamlar så pratar du gott om den "nya tjejen" om hur bra det känns och hur kär du är...bara ös på, försöker hon få dig att prata om annat så igga och fortsätt, frågar hon vad du håller på med så bara be om ursäkt men fortsätt prata på...tror hon tröttnar att höra om en annan tjej och att du inte ens lyssnar.

Haha ja det ska jag fasen testa! 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2025-03-15 21:11:18 följande:
    Haha ja det ska jag fasen testa! 
    Gör så så tror jag det lättar rätt fort med såna puckade ringningar! 😁👍
  • burleskburkläsk

"Skapa" tjejen, med lite speciellt namn så stör hon sig på det med...Ann-Louise t.ex...inget fel med ett sånt namn verkligen inte men höra det 50ggr på 30 minuter är insane! 😉

burleskburkläsk skrev 2025-03-15 21:17:38 följande:

"Skapa" tjejen, med lite speciellt namn så stör hon sig på det med...Ann-Louise t.ex...inget fel med ett sånt namn verkligen inte men höra det 50ggr på 30 minuter är insane! 😉

Är det här ett beprövat knep av dig eller?
  • burleskburkläsk
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2025-03-15 21:21:07 följande:
    Är det här ett beprövat knep av dig eller?
    Nej.

Har haft två dåliga förhållanden och tänkte ifall nån av de höll på att ringa så skulle de bli dumma i huvudet om jag gjorde som jag skrev och då slutat ringa dumma samtal.

Så får du säga: "jag har inte tid att prata, jag umgås med tjejen 😋
  • Just Precis
    burleskburkläsk skrev 2025-03-15 21:17:38 följande:

Haha JA! Eller typ Felicité! 

- Jag måste sluta nu, jag ska följa med på Felicités systerdotters violinuppvisning.

eller:

- Felicité kommer över snart, jag ska hjälpa henne hämta ett vitrinskåp.

eller:

-Felicité kan verkligen ALLT om naturviner, det är SÅ intressan!

• burleskburkläsk
    Just Precis skrev 2025-03-15 21:33:38 följande:

- Jag måste sluta nu, jag ska följa med på Felicités systerdotters violinuppvisning.

eller:

eller:

Bra där...det var irriterande på direkten! 🤣
    Just Precis skrev 2025-03-15 21:33:38 följande:

eller:

eller:

Jag återkommer om det ger resultat. Haha 
Svar på tråden Ex som inte slutar höra av sig