• Anonym (M)

Han dumpade mig och blev som förbytt

Anonym (Göteborgskvinna) skrev 2025-03-14 17:53:10 följande:

Ja, så kan det vara. Men jag förstår inte varför man berättar för barn och vänner om mig om man funderar på att göra slut. Förvirrande 😳.

Jag hoppas att vi kan bli vänner. 

Tycker inte det är konstigt att man berättar att man dejtar en kvinna men är osäker på om man ska gå vidare. För jag tror inte han berättade att ni är ett par eller liknande. 

• Anonym (M)
    Anonym (Göteborgskvinna) skrev 2025-03-16 16:00:29 följande:
    Han berättade bara att vi träffades. Det kanske är jag som bara blev överraskad över att han har en så öppen kommunikation med sina vuxna barn. Jag föreställde mig att man höll sånt här borta från sina barn tills man kände sig säker i känslorna. Jag har inte den öppenheten med mina barn. Tycker inte att de behöver få sin mammas kärleksliv i ansiktet.  

Förutom att berätta för barnen träffade jag flera av hans vänner. Han presenterade mig vid namn, inte som hans flickvän. 

Att berätta att man träffar någon är ingen big deal om barnen är vuxna. Att du jämför det med att slänga sitt kärleksliv i ansiktet på dom eller att man planerar att att barnen ska träffa den man dejtar känns ju som en stor överreaktion. 

Men dina barn är kanske som dig, tror att det är allvar för resten av livet för att man går på några dejter i någon månads tid?

Svar på tråden Han dumpade mig och blev som förbytt