Anonym (Trött) skrev 2025-03-14 10:12:45 följande:
Jag tycker ju också lite synd om pappan i det hela, som verkligen anstränger sig med men väljs bort. Vi har delat föräldraledigheten 50/50, han var hemma första månaden när barnet var nytt och hjälpte till, han leker och tar hand om, matar och tröstar. Men bara mamma duger ändå...
Ja, det är det största problemet också här. Fastän ni har småbarn och det kan vara bara ett period när ditt barn beundrar bara dig. Tvärtom är min son som är ju mycket äldre och det är då djupare problemet. Pappa känner sig utanför för att barnet berömmer bara mig, jätte, jätte sällan honom. Det fanns också gånger där barn sårade pappa med ord, nedvärderade att han är onödig för att han älskar bara mig.... Pappa blev så sårad att började gråta ikväll efteråt, förstås stöttar jag alltid honom och vi har många gånger pratat med barn att pappa känner sig då besviket, att det är inte bra nedvärdera andra och han måste inte jämföra oss, men det försättas att bara jag är beundrat, jag är främsta, jag får alla från honom, medan pappa är bara bra att gå på restauranger, promenera och spela några spel.
Det fanns bara 3 gånger när han sa att han älskar pappa, medan jag får sådana ord 101 gånger per dag.