Inlägg från: Anonym (Victoria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Victoria)

Tonåring med bensmärtor

När jag var 16 år gammal. fick jag en riktigt rejäl influensa, som utlöste reumatism hos mig. Den ledsmärta som influensan gav, fortsatte också efter det att jag blivit frisk. Redan då och vidare genom sjukdomen, har jag haft väldigt lite problem kopplade direkt till leder, och mer problem kopplade till muskel- och senfästen. Ett av mina största symptom har alltid varit trötthet. När jag får ett skov, blir jag främst oerhört trött, en trötthet som inte går att sova eller aktivera bort. När det är som värst orkar jag knappt prata, det är en trötthet som fullkomligt tar över kroppen.

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Orolig TS) skrev 2025-03-23 09:38:47 följande:
    Reumatism skulle det kunna vara, låter ändå som att det stämmer in på mycket av hennes symptom. Hur kom ni fram till att det var det? Hur har livet varit efter det?
    Det tog väldigt lång tid innan jag fick rätt diagnos, men när jag väl fick det och fick rätt mediciner tycker jag att jag, mer eller mindre, lever som vem som helst. Jag måste vila lite mer och väljer till exempel att hålla helgerna så fredade som möjligt från för mycket aktiviteter. Jag har två barn och graviditeterna var tuffa, men i vardagen mår jag bra!
Svar på tråden Tonåring med bensmärtor