• Anonym (Undrar)

Överreagerar jag

Hej

Hade en mindre bjudning häromdagen och hörde av mig till en nära släkting dagen innan per SMS och skrev så här: Kan ni lämna hunden hemma för katten är rädd för hundar. Dagen efter på bjudningen fick jag höra att dom inte tänkt komma på grund av mitt SMS och att hunden hade lika stor rätt att komma o vara med. Jag stod på mig och sa att hunden vid flera tillfällen jagat och skrämt katten. Fick då höra att hunden ändå var med men att den satt i bilen. Där fick den sitta under hela tiden vi hade kalas. Jag känner mig väldigt usel nu. Tanken var väl att jag skulle få dåligt samvete som inte lät hunden komma med in. Men jag hade ju inte bjudit den, och egentligen har jag inget emot den men katten är rädd. Jag måste tänka på katten som bor här. Ett tag senare togs hunden ut och fick en promenad, och sen kom dom förbi utanför huset arga och sa, ska ni inte ens hälsa på hunden. Har jag gjort något fel?

• Svar på tråden Överreagerar jag
  • Anonym (?)

Hade det inte gått att hålla dem åtskilda i bostaden?

• Anonym (M)

Nej, otroligt barnsligt av dina släktingar. Bra att du stod på dig. 

• Anonym (Man)

Nej det var dom som reagerade väldigt respektlöst.
    Hos mig är inga djur välkomna pga allergi och tar dom med djuret får det stanna i bilen och aldrig varit några problem.

• Anonym (?)
    Anonym (Man) skrev 2025-03-11 10:49:19 följande:

Nej det var dom som reagerade väldigt respektlöst.
    Hos mig är inga djur välkomna pga allergi och tar dom med djuret får det stanna i bilen och aldrig varit några problem.

Säger inte att de handlade rätt, men allergi är ju en HELT annan sak än det som hände för TS.
  • Anonym (F)

Du har inte gjort något fel. 

• Anonym (Har både husdjur och barn)

Nej, det var de som var skitfåniga. Det finns en grupp människor som tror att deras lilla voffsing (eller snorunge!) är gudarnas vackraste gåva till mänskligheten och inte kan förstå att det inte passar att ta med dem överallt. De är skitjobbiga och jag kan bara beklaga att du har en sån i familjen. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (?) skrev 2025-03-11 10:39:30 följande:

Hade det inte gått att hålla dem åtskilda i bostaden?

Vi har testat det men det har inte riktigt funkat och det är alltid katten som får vara instängd/hålla sig gömd. Jag tycker inte det är riktigt rätt att den ska behöva göra det där den bor. Det fungerar att ha med andra hundar som inte skäller och jagar, det är just denna hund. 
  • Anonym (Har både husdjur och barn)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-11 11:09:32 följande:
    Vi har testat det men det har inte riktigt funkat och det är alltid katten som får vara instängd/hålla sig gömd. Jag tycker inte det är riktigt rätt att den ska behöva göra det där den bor. Det fungerar att ha med andra hundar som inte skäller och jagar, det är just denna hund. 
    Och min fördom är att den beter sig så eftersom ägarna tycker att den är guds vackraste gåva till världen och att den därför oftast får göra som den vill. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-11 11:09:32 följande:
    Ok. Ja, men då har ni ju testat det redan och gjort vad ni kunnat tycker jag.
  • Anonym

Hos oss är inga djur välkomna, vi har ens ingen katt.

Dina släktingar är löjliga. Bra att du stod på dig. 

Svar på tråden Överreagerar jag