• Anonym (Chock glad)

Varför är det så synd om män?

Läser ideligen på forumet om att det är synd om män. Det är otydligt varför. Kan någon klargöra detta? 

Är det synd om män enbart pga kvinnors existens? Är det mer synd om män än kvinnor?

Vad ska samhället göra för att det inte ska vara så synd om män, motivera ditt svar.

• Svar på tråden Varför är det så synd om män?
  • Anonym (karl)

Är väl inte mer synd om män eller kvinnor generellt. Det är synd om vissa män och vissa kvinnor, det är på individnivå helt enkelt.

• Snälla Killen

Tja jag vet inte... 

Jag känner inte till en endaste kille som tycker om surkärringar heller. 

Men jag har tur och är omgiven med fina damer 🙂

Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Chock glad)
    Snälla Killen skrev 2025-03-09 15:52:08 följande:

Tja jag vet inte... 

Jag känner inte till en endaste kille som tycker om surkärringar heller. 

Men jag har tur och är omgiven med fina damer 🙂

Motsvarar "män det är synd om" - surkärringar?

Tycker inte det är en direktöversättning.
  • Sonora
    Anonym (Chock glad) skrev 2025-03-09 15:47:18 följande:
    Varför är det så synd om män?

Läser ideligen på forumet om att det är synd om män. Det är otydligt varför. Kan någon klargöra detta? 

Hur menar du " Är synd om män "  ?

Jag bor på Västkusten och vi använder inte orden "synd om"
  • Tecum

Det är bara kvinnor som påstår att män tycker synd om sig själva, en form av maktutövning från dem.

Att det finns orättvisor och att män också har problem är en annan sak, men det har alla människor mer eller mindre och det är inte samma sak som att tycka synd om sig.

• Anonym (Lakonisk)
    Tecum skrev 2025-03-09 18:59:44 följande:

Det är bara kvinnor som påstår att män tycker synd om sig själva, en form av maktutövning från dem.

Att det finns orättvisor och att män också har problem är en annan sak, men det har alla människor mer eller mindre och det är inte samma sak som att tycka synd om sig.

Knappast. Här finns ju några män t.o.m. på detta forum som hävdar att kvinnor borde tycka synd om dem och vara förpliktigade att ge dem sex för annars blir det orättvist.
  • Anonym (Man)

Var har du fått ifrån att det skulle vara mer synd om män?
    Jag tycker man läser ibland hur tufft det är för ensamstående mammor men aldrig hört eller läst att ensamstående pappor skulle ha det särskilt tufft.

• Tecum
    Anonym (Lakonisk) skrev 2025-03-09 19:05:49 följande:
    Knappast. Här finns ju några män t.o.m. på detta forum som hävdar att kvinnor borde tycka synd om dem och vara förpliktigade att ge dem sex för annars blir det orättvist.
    Källa på det?
  • Snälla Killen
    Anonym (Chock glad) skrev 2025-03-09 16:00:22 följande:
    Motsvarar "män det är synd om" - surkärringar?

Tycker inte det är en direktöversättning.
    Allt blir vad gör det till, var det enda jag sa 😉
    Snäll? Definiera snälla...
Svar på tråden Varför är det så synd om män?