Inlägg från: Sonora |Visa alla inlägg
  • Sonora

Dödsångest

Anonym (Förgiftad) skrev 2025-03-07 19:28:44 följande:
    Dödsångest

Jag är m21 år men har dödsångest för jag har fått så många hälsoproblem. Varje vecka debuterar nya symptom. Jag har stress och ångest hela tiden 24/7 pga imbalanser av signalsubstanser i hjärnan. Det går dåligt i skolan och jag bara ligger helt utmattad i sängen varje dag. Allt började med att jag tog SSRI i 2 veckor. Jag kommer aldrig bli helt frisk igen.

Läkaren som skrev ut det dödade mig inombords. Jag står inte ut. Det känns som jag kommer dö närsomhelst. Vad ska jag göra?

En nyfiken fråga :

Vad var anledningen att du testade SSRI och är det någon skillnad i ditt mående innan och efter ?

Frågar därför att du tydligen lider av katastroftankar . Har det alltid varit så ?
  • Sonora
    Anonym (Förgiftad) skrev 2025-03-08 11:16:15 följande:

Sen så egentligen det jag söker i den här tråden är mest bara medlidande. För jag tror inte någon kan hjälpa mig egentligen.. :/

Det bara känns så dumt att jag har saboterat så mycket för mig själv bara för att jag inte lärt mig den grundläggande kunskapen att googla på mediciner som jag ska ta, innan jag tar dem..

Usch. Besvärligt. Lider med dig.

Kanske du skulle googla så mycket du orkar , hitta någon som också råkat illa ut på liknande sätt, där finns kanske hjälp att få. En lösning av något slag. Ett steg i en konstruktiv riktning.
Svar på tråden Dödsångest