Attraktivt
Brukar ett attraktivt yttre ofta blotta ett attraktivt inre? Finns det ett samband? Och vad klassas som ett attraktivt inre för dig?
Motivera din åsikt
Brukar ett attraktivt yttre ofta blotta ett attraktivt inre? Finns det ett samband? Och vad klassas som ett attraktivt inre för dig?
Motivera din åsikt
Är inte alls övertygad om att det hänger ihop. Ett inre är för mig alltid det som vinner. Vem vill ha en snygging som är rutten inuti.
Är inte alls övertygad om att det hänger ihop. Ett inre är för mig alltid det som vinner. Vem vill ha en snygging som är rutten inuti.
Tror själv att ett vackert yttre kan blotta ett attraktivt inre.
Personen kanske har värderingar som gör att de äter rätt, tränar, håller sig i form. Kroppen blir smärt, huden och håret får lyster. Personen får via träningen enklare att skapa hormoner som håller en glad.
Dåliga värderingar kan leda till att man skyller ifrån sig (typ narcissism) och inte tar ansvar över sin kropp (och knopp)
men det är naturligtvis ingen regel.
Jag tror inte det går att det går att generalisera en sådan sak.
Det som skiljer är ju att någon med ett normativt vackert utseende har en fördel från start. Därmed inte sagt att den har det lätt för det. Men det är en sak mindre att oroa sig för. Och med den fördelen får man det lättare socialt. Man har lättare att odla en behaglig social roll.
Sedan beror det ju på vad man menar med ett "fint inre". Det finns rätt många egenskaper som kan vara fina. Precis som det är med det yttre. Man kan vara attraktiv även om man inte är normativt vacker.
De flesta som har ett fint yttre och vet om det blir mindre ödmjuka är min erfarenhet.
Sen finns det de som ser bra ut men inte vet om det. De är oftast attraktiva på alla plan.
De som ser mindre bra ut men har självförtroende, humor och charm faller oftast jag för.
Till viss del kan jag hålla med dig TS, men inte på grund av det rent fysiska i utseendet utan snarare hur man för sig.
Att man ser folk i ögonen när man pratar med dem, ler vänligt och skrattar, är "hel och ren" när det gäller kläder, vet när det passar sig eller inte med vissa typer av outfits och att man sköter om sig själv utan att det behöver gå till överdrifter etc. Det tycker jag signalerar positiva värderingar.
De flesta som har ett fint yttre och vet om det blir mindre ödmjuka är min erfarenhet.
Sen finns det de som ser bra ut men inte vet om det. De är oftast attraktiva på alla plan.
De som ser mindre bra ut men har självförtroende, humor och charm faller oftast jag för.
Jag skulle snarare säga att en vänlig och trygg människa utstrålar just det. Och det är en attraktiv utstrålning.
Ja mums en egofixerad, hysterisk och utseendefixerad hälsonazist 😆 Kanske inte det vi alla räknar som ett vackert inre. Men säkerligen något som hänger ihop med en slimmad kropp, så där har du ju rätt.
Tror själv att ett vackert yttre kan blotta ett attraktivt inre.
Personen kanske har värderingar som gör att de äter rätt, tränar, håller sig i form. Kroppen blir smärt, huden och håret får lyster. Personen får via träningen enklare att skapa hormoner som håller en glad.
Dåliga värderingar kan leda till att man skyller ifrån sig (typ narcissism) och inte tar ansvar över sin kropp (och knopp)
men det är naturligtvis ingen regel.
I min erfarenhet så skulle jag säga nej. Har inte märkt att människor med extraordinärt vackra drag i ansikte och kropp skulle vara mer trevliga än andra. Kvinnor med såna utseenden är ofta ganska ytliga, lägger mycket tid på smink, sola solarium och senaste modet. Iallafall om de är unga.
Männen blir mer självsäkra av den uppskattning de får av kvinnor, något som lätt stiger dem åt huvudet. Själv litar jag inte på väldigt snygga män då mitt sunda förnuft säger mig att sådana män hunnit med en hel del tjejer och säkert utnyttjat och dumpat många. En sån livsstil kommer i längden att göra dessa män kalla, avtrubbade och otacksamma. Inget lockande relationsmaterial precis.
Skulle själv aldrig ge några ytliga komplimanger till såna personer. De är redan väl medvetna om att de är snygga. Omöjligt att inte veta detta när vi ständigt matas av rådande skönhetsideal. Den typen av falsk ödmjukhet ser jag igenom direkt.
Enligt mig är de snyggaste männen ofta de vidrigaste. Ett vackert yttre döljer en rutten fboy sexmissbrukande insida.
Män skall vara fula, ha låg bodycount och ha det svårt med tjejer. De är mer tacksamma av sig.
Enligt mig är de snyggaste männen ofta de vidrigaste. Ett vackert yttre döljer en rutten fboy sexmissbrukande insida.
Män skall vara fula, ha låg bodycount och ha det svårt med tjejer. De är mer tacksamma av sig.
Jag är en sån som inte känner mig det minsta attraherad av ett normativt yttre. Det är fullständigt likgiltigt för mig .
Jag måste attraheras av det inre först för att kunna bygga en yttre attraktion.
En ådrig handled, en specifik näsa eller livfulla ögon kan fånga min uppmärksamhet men det är så långt jag kommer i nån form av yttre känsla för utseende. Sen måste han kunna knulla min hjärna för att jag ska ens vara i närheten av nån form av attraktion.
Enligt mina egna erfarenheter tenderar attraktiva personer oftast att vara mer fake och oärliga. Även om det kan te sig vara väldigt trevliga. Säger absolut inte alla. Men en majoritet.
Och många är väldigt medvetna om det, så dom blir odrägliga. Tycker nog att det är bland det mest oattraktiva som finns. När man ser att dom inte är ödmjuka kring det. Forskning visar även på att dessa människor i större grad tenderar att vara själviska, och narcissistiska.
Det är ytterst få väldigt attraktiva som bemästrar och klarar av att vara både det och samtidigt väldigt ödmjuka och obrydda om sitt utseende
Ett kändis exempel på detta, är skådisen Rob Lowe som är en av dom vackraste männen enligt många. Och ser fortfarande väldigt bra ut nu på äldre dar. Man förväntar sig att en man med sådant utseende. Kommer vara rena snobben och sjukt imponerad av sig själv. Han är precis tvärtom och upplevs som väldigt sympatisk. Plus för att han verkar ha skön humor. Glimten i ögat lite. Därför blir han snygg även för mig. Är inte den typiska killen jag skulle gilla/falla för annars. Men har en vinnar personlighet på det med. Hans fru, . är inte alls lika snygg ( som han) Man ser att han gått på andra egenskaper också. Väldigt ovanligt med sådana personer, som har det utseendet.
Personligen är jag en alldaglig/normal person. Är inget som oroar mig. Jag kan vara trygg i att jag fått mina jobb på mina meriter och utbildning. Och inte pga av mitt utseende. Måste vara väldigt jobbigt för folk som ser bra ut. Man vet att dom flesta anställs just av det skälet.
Ett kändis exempel på detta, är skådisen Rob Lowe som är en av dom vackraste männen enligt många. Och ser fortfarande väldigt bra ut nu på äldre dar. Man förväntar sig att en man med sådant utseende. Kommer vara rena snobben och sjukt imponerad av sig själv. Han är precis tvärtom och upplevs som väldigt sympatisk. Plus för att han verkar ha skön humor. Glimten i ögat lite. Därför blir han snygg även för mig. Är inte den typiska killen jag skulle gilla/falla för annars. Men har en vinnar personlighet på det med. Hans fru, . är inte alls lika snygg ( som han) Man ser att han gått på andra egenskaper också. Väldigt ovanligt med sådana personer, som har det utseendet.
Jag har träffat oattraktiva människor som har varit jättetrevliga och jag har träffat oattraktiva människor som var hemska. Jag har träffat jättesnygga människor som har varit mindre trevliga och några av de snällaste människor jag någonsin träffat har varit jättesnygga. Man har det utseende man har men personlighet är ett resultat av flera faktorer. Sen kan man alltid göra det bästa av sitt utseende, oavsett hur man ser ut.
Ibland är människor otrevliga för att de har dålig självkänsla, vilket kan grunda sig i att de ser sig själva som fula och mindre värda. Ibland kan människor vara otrevliga för att de ser sig själva som finare än alla andra. Det går inte att dra slutsatsen att snygg=otrevlig eller vice versa.
Jag har träffat oattraktiva människor som har varit jättetrevliga och jag har träffat oattraktiva människor som var hemska. Jag har träffat jättesnygga människor som har varit mindre trevliga och några av de snällaste människor jag någonsin träffat har varit jättesnygga. Man har det utseende man har men personlighet är ett resultat av flera faktorer. Sen kan man alltid göra det bästa av sitt utseende, oavsett hur man ser ut.
Ibland är människor otrevliga för att de har dålig självkänsla, vilket kan grunda sig i att de ser sig själva som fula och mindre värda. Ibland kan människor vara otrevliga för att de ser sig själva som finare än alla andra. Det går inte att dra slutsatsen att snygg=otrevlig eller vice versa.