Inlägg från: Anonym (Tilde) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tilde)

Jag är förälskad i en annan

Jag har redan påbörjat många inlägg här men alltid raderat så vi tar lång historia kort. Jag har varit otrogen med en killkompis. Vi har länge varit intresserade av varandra men på lördagen hände det. Vi är uppenbarligen i dåliga förhållanden båda två och jag håller även på att separera. Det är en väldigt knepig situation och jag förstår pga alla omständigheter runtomkring oss att det aldrig kommer bli vi. Jag är fullständigt förälskad i honom. Jag har känt det redan länge men efter lördagen har det verkligen eskalerat. Han sade på lördagen (vi hade båda druckit en del) att allt löser sig och att han inte ser mina barn som ett hinder. Nu har han fått kalla fötter och vill bara ha mig som vän. Som jag redan nämnde är jag medveten om det nog inte kan bli vi, då killen även är kompis med min nuvarande. Jag känner mig lurad. Jag känner mig som att han bara raggat upp mig för att få ha lite roligt och jag skulle vilja fråga honom om det verkligen är så. Kan jag göra det eller är jag bara desperat då? Jag har berättat för honom om mina känslor för honom så han är nog medveten. Jag kan inte släppa honom och han kretsar i mitt huvud konstant. Jag kan även nämna jag ser honom flera gånger i veckan så det är inte bara så där att stänga av.
    Att vi gjort fel mot våra respektive är vi medvetna om så det behöver vi inte diskutera.

• Svar på tråden Jag är förälskad i en annan
  • Anonym (Tilde)
    Lynx123 skrev 2025-03-06 14:33:25 följande:

Tyvärr är det enda du kan göra att släppa. Du ville ju det här, så den ende du nog blivit lurad av är dig själv. Jobba på att gå.vidare - med den här killen blit det inget.

Ja du har säkert rätt i det att jag bara lurat mig själv. Jag var ju själv med på det. Han är väldigt charmig och har mycket av det jag önskar mig i en pojkvän så därför gör det allt så mycket svårare. 
Svar på tråden Jag är förälskad i en annan