Små blå
Kuken är direkt kopplad mot hjärnan och lever eg. ett eget liv. Du som äger den kan inte styra den speciellt mycket. Du kan visserligen bestämma dig för att kolla porr eller hitta på sexiga och syndiga saker inför sexakten vilket gör att du som man går igång rejält. Det är vad du kan göra som person. Men som jag sade så lever den sitt eget liv och det är det undermedvetna som kontrollerar. När man ska till att verkligen penetrera så kommer en tanke som är så snabb och så flyktig så du märker knappt att den passerade - "tänk om jag slaknar".....och då händer det. Garanterat. Den slaknar fort och mannens skam och besvikelse förstärker det ytterligare. Då är det superviktigt att kvinnan inte överdramatiserar händelsen. Säg "sex behöver inte vara penetrerande jämnt och ständigt. Vi pillar lite.". Då avlastar kvinnan mannen. (Använd inte dildo just då. Då har du ersatt han med en plastgrej).
Jag vill också säga att även om kvinnan verkligen försöker anstränga sig att vara cool just när det händer så ser man i ansiktet hur besviken hon blev.
Som par måste man inse att sånt här händer och hitta verktyg att komma till rätta med det - så långt det är möjligt. Där kommer de blåa pillren in i leken. De ger trygghet. När mannen är trygg nog (kan ta flera månader) så kan han ev. ligga utan att ta ett piller. Det räcker med att dem i byrålådan. Mental trygghet.