Högtider med hans ex
Hej!
Jag och min särbo sen två år pratar om påsken i detta nu. Det är påskfirande med hans släkt på påskafton, där han räknat med att jag ska vara med. Särbon har två barn sen innan med ett ex han var tillsammans med i nio år. Jag har inte träffat eller umgåtts mer med exet än något kort hej vid lämning av barnen.
Han vill att exet ska följa med på påskfirandet. Såklart för barnens skull, de samarbetar jättebra med barnen vilket jag tycker är fantastisk. Jag är kvinnan i hans liv så finns inga tveksamheter kring det.
Är det konstigt att jag känner mig osäker? Tycker det känns jättejobbigt och vill inte följa med. Det är hans släkt som hon känner väl och jag känner dom inte alls så bra. Jag jämför mig väldigt mycket med henne och vad folk tycker Vet att det grundar sig i en osäkerhet i mig själv. Jag vill ju fira högtider med honom och barnen, men inte med hans ex.
Jag själv är skilsmässobarn och uppväxt med att dela högtider, en dag hos mamma, en dag hos pappa. Jag tycker det känns lite konstigt att åka runt till varandras släkter som en liten familj, trots att man är separerad sen några år tillbaka. De har tidigare firat jul tillsammans med hans föräldrar vilket jag köper, jag har jobbat så har inte heller kunnat vara med då. Jag känner mig liksom som en extra person i sammanhanget. Och undrar om det är såhär vi ska ha det varje högtid i framtiden.