• Freddie K

Vad är det för fel på folk?

Här har jag hittat en go och gullig tjej, trodde jag. I början verkade hon gullig och så, men hon har en massa issues. Vissa saker kan jag ha överseende med, men inte andra. Jag vet att ingen är perfekt. Det är inte jag heller. Långt ifrån, men det känns som att jag bara träffar nötter. Har jag otur, eller dras jag till vissa personligheter?

Hur som helst är jag trött på det. Jag vill gärna träffa någon, men det verkar ju stört omöjligt och jag stör mig alltid på något hos den andre. Nej, då är jag hellre singel. Det sägs att det finns en för alla, men det känns inte som att det finns någon för mig.

Jag ville bara skriva av mig lite. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Svar på tråden Vad är det för fel på folk?
  • Anonym (())

Syftar du på tjejen som var 17 år yngre än du och har en intellektuell funktionsnedsättning plus diagnos på spektrumet? 

Svaret du söker kanske finns i texten här ovan i såfall. 

• Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-02 09:01:26 följande:

Vad för issues pratar vi om?

Det vill jag inte gå in närmare på, men jag kan ju säga så här att hon har inte alla hästar hemma. 
  • Freddie K
    Anonym (()) skrev 2025-03-02 09:06:38 följande:

Syftar du på tjejen som var 17 år yngre än du och har en intellektuell funktionsnedsättning plus diagnos på spektrumet? 

Svaret du söker kanske finns i texten här ovan i såfall. 

Jag vet inte vad hon har riktigt. Jag har inte frågat. Jag försöker se personen för vad den är och inte för en massa diagnoser, men det är klart, det är svårt ibland. 
  • Anonym (())
    Freddie K skrev 2025-03-02 09:47:23 följande:
    Jag vet inte vad hon har riktigt. Jag har inte frågat. Jag försöker se personen för vad den är och inte för en massa diagnoser, men det är klart, det är svårt ibland. 
    Det kanske är du som är dålig på att välja tjejer? 

Sorry men det är lite svårt att sympatisera med dig. Du verkar så ytlig i dina preferenser. Just för att du sagt att du föredrar yngre kvinnor, trots att du själv är över 40. Med andra ord är det  ungdom och utseende du prioriterar i första hand. Då kanske du inte ska bli förvånad över att dessa tjejer också beter sig därefter. 
  • Freddie K
    Anonym (()) skrev 2025-03-02 09:50:16 följande:
    Det kanske är du som är dålig på att välja tjejer? 

Sorry men det är lite svårt att sympatisera med dig. Du verkar så ytlig i dina preferenser. Just för att du sagt att du föredrar yngre kvinnor, trots att du själv är över 40. Med andra ord är det  ungdom och utseende du prioriterar i första hand. Då kanske du inte ska bli förvånad över att dessa tjejer också beter sig därefter. 
    Ja, det måste det vara.

Jag anser mig själv inte vara så ytlig. Egentligen spelar det ingen roll hur gammal hon är. Ja, det finns ju en nedre gräns så klart, men klickar man med något så gör det inget för mig om hon är 25 eller 55. 
  • Anonym (())
    Freddie K skrev 2025-03-02 09:52:55 följande:
    Ja, det måste det vara.

Jag anser mig själv inte vara så ytlig. Egentligen spelar det ingen roll hur gammal hon är. Ja, det finns ju en nedre gräns så klart, men klickar man med något så gör det inget för mig om hon är 25 eller 55. 
    Fast det har väl knappast blivit så många 55-åringar för din del kan jag tro.

Du har uttryckligen sagt i andra trådar att du föredrar yngre tjejer. Är det då så konstigt att dessa tjejer beter sig omoget? Ju yngre, desto barnsligare beteende.

Särskilt också om det är en 24-åring som har en nedsättning i intellektet, vilket du också vittnat om förut. Sånt kan även påverka den mentala mognaden. 

Vad var det du föll för hos denna tjej förutom utseendet och att hon verkade snäll? De flesta kan verka vänliga vid första intrycket men man vet inte om detta verkligen stämmer förrän man lär känna någon på djupet. 

Sen är också egenskapen snällhet en ganska självklar preferens att ha. Tycker du att detta räcker för en långsiktig seriös relation? Att tjejen är ung, snygg och på ytan snäll? 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (()) skrev 2025-03-02 09:06:38 följande:

va?!
  • Freddie K
    Anonym (()) skrev 2025-03-02 10:01:01 följande:
    Fast det har väl knappast blivit så många 55-åringar för din del kan jag tro.

Du har uttryckligen sagt i andra trådar att du föredrar yngre tjejer. Är det då så konstigt att dessa tjejer beter sig omoget? Ju yngre, desto barnsligare beteende.

Särskilt också om det är en 24-åring som har en nedsättning i intellektet, vilket du också vittnat om förut. Sånt kan även påverka den mentala mognaden. 

Vad var det du föll för hos denna tjej förutom utseendet och att hon verkade snäll? De flesta kan verka vänliga vid första intrycket men man vet inte om detta verkligen stämmer förrän man lär känna någon på djupet. 

Sen är också egenskapen snällhet en ganska självklar preferens att ha. Tycker du att detta räcker för en långsiktig seriös relation? Att tjejen är ung, snygg och på ytan snäll? 
    Jag tänker att jag får hitta en kvinna i min ålder som redan har gjort allt som man ska ha gjort i den åldern. 

Jag föll först för att hon verkade så snäll, omtänksam och gullig, men det försvann lika fort igen. 
  • Anonym (())
    Anonym (Betty) skrev 2025-03-02 10:02:49 följande:
    va?!
    Vad? Jag utgick från en annan trådstart som TS tidigare gjort. 
Svar på tråden Vad är det för fel på folk?