• Anonym (Förvirrad)

Bredband???

Detta inlägg kan framstå som lite luddigt och oklart och kanske svårt att svara på men om någon kan ge mig lite klarhet i vad detta kan innebära vore jag tacksam, för just nu är jag bara extremt förvirrad. 

Jag har fått information om att mitt bredband ska bytas ut. Den enda information jag fått är att jag behöver boka tid för byte av router och att mitt nuvarande bredband bara kommer stängas av, men när jag frågar om jag behöver avsluta mitt nuvarande bredband eller vilken den nya leverantören är får jag inget svar. Jag betalar en månad i förväg på mitt bredband som det är just nu och jag fick den här informationen för två veckor sedan och bytet sker på måndag. Tror ni de kommer ersätta mig för de månaderna jag kommer få betala extra utan att nyttja bredbandet eller tror ni jag  kommer få finansiera det själv? Även om jag hade sagt upp bredbandet på dagen när jag fick brevet skulle jag ha en månads uppsägningstid plus att jag betalar en måndag i förväg, så det hade inte hunnit gå ut till nu på måndag. 

Som sagt, kanske svårt att svara på, men om någon har någon aning om vad detta handlar om så vore jag tacksam för inputen. (Givetvis har jag försökt fått tag på min hyresvärd men de har inte gett mig någon klarhet ännu, bara sagt varje gång att jag behöver boka tid för byta av router). Inga kommentarer om att jag är dum i huvudet heller tack! 

• Svar på tråden Bredband???
  • Fjäril kär

Har du pratat med leverantören av bredbandet , dvs det bolag du betalar räkningar till ? 

När jag fick samma information handlade det om att själva bredbandets box i min lägenhet skulle bytas ut. Det tog en halvtimme ungefär.  Sen behövde min leverantör koppla på det igen och det blev dagen efter när alla fått sina boxar bytta i hyreshuset.  Jag var alltså bara utan bredband i ca 24 timmar.  

• Anonym (Malena)

Min syster råkade ut för samma sak men de skulle också byta leverantör av bredband. Hon behövde inte säga upp det gamla, det bara slocknade och ingen mer faktura kom. Gissar att det var hyresvärden som förhandlat fram detta.

Svar på tråden Bredband???