Inlägg från: Anonym (Yepp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yepp)

Flyttpackning

Anonym (?) skrev 2025-02-28 17:34:58 följande:

Eller hyr täkt släp

Helt klart, eller välj en dag med bra och torrt väder, hahaha
    Ett släp med kåpa är marginellt dyrare än ett som inte är täckt.
    Jämför kostnaden mot nya madrasser .....
  • Anonym (Yepp)

5 minuters resväg?? Vad kan då vara problemet?
    Med gratis släp så kan det ju inte vara så svårt att tajma in med väder.
    Överproblimatiserar du fler företeelser i livet?

• Anonym (Yepp)
    Anonym (V) skrev 2025-02-28 20:24:37 följande:
    Kan ju bli smutsigt dock. Plus alla avgaser i trafiken. Sedan står folk gärna och kedjeröker dygnet runt vid porten. så packa in det med plast lär jag behöva göra oavsett 
    Antar att du själv inser att du har problem.
    Är en flytt av ett par madrasser en nästan oöverstiglig uppgift med tanke på att någon står för nära och röker ....
    Du behöver en reality check - de luxe!
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (V) skrev 2025-02-28 21:25:08 följande:
    Vem säger att det är en oöverstiglig uppgift? Jag bad om tips för pack material? 
    Det gjorde du men sedan tillkom parametrar på nedsmutsning på en 5-minuters resa och huruvida någon kunde stå vid porten och röka.
    Jag ser den här tråden som en oseriös "fredags-tråd" 
    Det kan omöjligen vara så svårt att man behöver skapa en tråd på ett forum för att flytta en eller flera madrasser..
    Alternativ - köp nya och få dem levererade i skåpbil och inburna i orginalförpackning - se till att jaga bort alla rökare och hundägare vid leveranstillfället.
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (Nisse) skrev 2025-03-01 18:19:06 följande:
    Spelar nog ingen större roll. Åk till Biltema, Jula, Bauhaus eller nåt sånt ställe och köp en rulle som känns tillräckligt hållbar. 
    Känns som att flytten kommer att utebli p.g.a oöverstigliga hinder.
    Har aldrig råkat på någon med så stora problem att lösa ett enkelt vardagsproblem.
    Plasta in skiten eller köp nytt, jaga bort alla rökare inom ett eller två kvarters område.
    Jag har flera gånger tidigare slängt alltihop på eller i ett släp and I am still alive!!
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (V) skrev 2025-03-02 08:44:36 följande:
    Ajdå vad du tar det personligt? Påminner jag om något ex som lämnat dig? Är genuint nyfiken för din reaktion är inte normal. 
    Inget av mina ex har haft sådana problem med att flytta vare sig sängar eller övriga pinaler/möbler.
    Enda gången jag flyttat inplastade madrasser är när de köpt nya. 
    Även hjälpt ett gäng kompisar att flytta - aldrig ha vi vare sig skadat eller smutsat ner något.
    Uppenbarligen kan man göra det olika svårt för sig ......
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (V) skrev 2025-03-02 16:42:16 följande:
    Tycker det är du som gör det svårt för dig som blir upprörd över främlingars flyttplaneringar. 
    Beg to differ - jag gör det väldigt enkelt för mig och försöker göra det även för dig.
    Men du är ju inte det minsta mottaglig för råd eller tips - allt innebär problem på ett eller annat sätt.
    Anlita en flyttfirma för Guds skull - då kan du reklamera det du är missnöjd med.
    Eller - bo kvar!
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (V) skrev 2025-03-02 19:14:38 följande:
    Jag och min pappa

Jag gjorde en offert hos ett flytt bolag och det blev 5000kr!? Jag ska liksom bara flytta från en 1a till en annan 1a. och har bara 90 säng, liten soffa, plastbyrå, och en tv, samt färdigpackade bags med grejer, så man kan tycka att det borde bli billigt. 
    Ok, det är ju inte ens full bil och släp, klart på en förmiddag. Du vaknar i en lgh och somnar i en annan - piece of cake!
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (Lakan) skrev 2025-03-03 19:59:50 följande:
    En del hissar är för små för sängar och soffor, så det kan vara därför de måste bära.
    Så är det ju men uppfattar det som att det stora problemet är inte just hissen.
    Problemet är snarare att det mesta på vägen fram till en ev. hiss eller trappa är problem.
    Om man ser det som ett problem att någon kan stå utanför porten och röka eller att man inte vill hyra ett täckt släp så är väl hiss eller trappa av underordnad betydelse i sammanhanget. 
    Var är risken för kontaminering störst? På öppet släp i trafiken eller i hiss eller trappa. Oaktat att en eventuell rökare skulle befinna sig i närheten.
    Det är helt ok att ha vilken bokstavskombo som helst men när det handikappar någon på detta vis är det bara tragiskt.
    Klarar du att bo själv?
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (V) skrev 2025-03-03 21:36:58 följande:
    Haha du är orolig över mig men jag är på riktigt orolig över ditt mående när du upprepat skriver som du gör. Kan inte vara så lätt att bli så besatt och bekymrad över främlingars liv? du liksom hakar upp dig på detaljer och verkar inte kunna släppa det. Har du funderat på att prata med någon om detta?
    På"samma sätt som du upprepade gånger påtalat än det ena och än det andra problemet.
    Är nog som sagt bättre att du bor kvar, ditt liv verkar inte hantera omställningar särskilt bra.
    Om en flytt av madrasser är ett sådant problem, vad händer om om hyresvärden vill utföra arbeten i bostaden eller om det ska utföras stambyte?? Då bör du nog plasta in både dina möbler och dig själv.
    Kan du lämna tandborsten på handfatet med mugglocket öppet?
    Sköljer du ur disktrasan i ljummet vatten? 
    Bär du nya kläder utan att tvätta dem först?
    Ringer du i mobil uran att ha på dig hatt av folie?
    Har du koll på bakgrundsstrålningen från kosmos och satelliter?

Du får gärna ha vilka problem du vill MEN - lägg inte ut frågor där du bara dissar och problematiserar alla svar du får. 
    Ditt forum är inte Familjeliv, du behöver hjälp på riktigt.
Svar på tråden Flyttpackning