Vad är det ni män menar när ni säger att kvinnan tjatar?
Jadu, lever med en riktig gnata men står ut med henne för barnens skull.
Vi har i parterapi bestämt att dela upp håshållssysslorna här hemma. Fasta matlagningsdagar och den som lagar tar hand om disken och köket. Sedan har vi delat upp resten oss emellan.
Parterapi då vi var på gång att separera då hennes tjat knäckte mig totalt. Hon fortsätter i viss grad fortfarande. Hon gnäller om att jag fyller diskmaskinen på fel sätt, att jag dammsuger på fel sätt ("du måste dra tvåååå gånger på samma golvyta"), att jag viker kläder på fel sätt, att gräsmattas inte klipps som en fotbollsplan, att jag bäddar sängen fel, att jag är sämst på att matcha barnens outfits, att jag inte lagar tillräckligt med mat så att hon får matlådor för hela veckan, att jag kryddar fel ...
Ja du, ofta undrar jag om det finns något jag gör rätt. Har börjat säga ifrån mer och hon håller käften mer efter parterapin. Men den släpper jag inte än, guld värt att ha ett neutralt ställe att tjabbla på och ha någon som vägleder.
Så länge jag gör så som hon gör så fungerar det ... tar jag egna initiativ så blir hon putt. Köpte nya sängkläder när jag var i Skotland, superfina grårutiga i flanell, samma som jag hade på hotellrummet. Dom har inte sett dagens ljus än, för vi har juuuuu beige i sovrummet.