Inlägg från: Anonym (Oj simp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj simp)

Varför finns det så många kvinnor som vill att männen ska vara bättre?

Tow2Mater skrev 2025-02-23 14:12:13 följande:
    Heard ljög i rätten, Depp har inte misshandlat.
    Hur kan du uttala dig så tvärsäkert om det? 
    Var du deras 24/7-anställda städerska som såg och hörde allt?

Och OJ Simpson har förstås aldrig mördat?

Och utfall av rättegångar i USA är alltid 100% riktiga. Det har aldrig hänt att en oskyldig blivit dömd! Eller att en rik skyldig sluppit dom.
  • Anonym (Oj simp)
    Anonym (aldrig en mebis) skrev 2025-02-24 07:45:03 följande:
    Lägg av...tusentals kvinnor har vittnat om hur en man som från början är ren fräsch och ordentlig bara släpper allt och blir en gris, ibland så fort han blivit sambo.

Men dumpar hon honom hittar han plötsligt till städskåpet och duschen igen.

Det kallas strategisk inkompetens.
    Plus att de flesta anstränger sig i relationen till en början, så man bara visar den bästa versionen av sig själv.
  • Anonym (Oj simp)
    Anonym (.) skrev 2025-02-24 08:53:33 följande:
    Eller så visas den sämre sidan först när man får barn.
    Ja, det är väldigt vanligt tyvärr.
  • Anonym (Oj simp)
    Anonym (Alice) skrev 2025-02-24 11:18:36 följande:

Alltså, det är väl inte rocket science att förstå att de flesta, män som kvinnor, inte vill ha en partner som inte gör nåt hemma? Som inte drar sitt strå till stacken? Ingen vill väl behöva tjata på sin partner att göra självklara grejer, liksom? Ingen vill vara projektledaren i hemmet som alltid måste hålla koll och bestämma och påminna om att saker ska göras?

Nåt jag ofta hör när sånt här diskuteras är ju att kvinnorna har ju bara alldeles för hög standard. Att det "måste vara kliniskt rent" för att det ska duga. Ja, alltså, jag behövde lära min man att även diska undersidan på tallrikarna. Det var den enormt höga standarden jag hade på hur rent hemmet var. 

Om ens partner ständigt måste tjata på en att göra helt normala saker bör man kanske ifrågasätta hur mycket man själv bidrar till hushållet och om partnern kanske har rätt i att vara less. 

Jag fick också lära min förra kille att man måste diska grytor, stekpannor och ugnsformar även på utsidan🙃 är själv väldigt lite pedant men fick en chock när jag kom dit och skulle laga mat och alla grytor var missfärgade och flottiga utanpå. Han tyckte att det var smart att bara diska där maten varit!?
    Hans lägenhet är fint städad på avstånd, men börjar man inspektera insidan av lådor, skåp och strömbrytare så tror man att han aldrig torkat inuti eller ovansidorna någonsin.
    Golvbrunnen till badkaret, som är gömd bakom en löstagbar del av badkaret ska vi inte tala om! Tror aldrig att han städat därunder för att det inte syns i vardagen. Massor av svart damm som lagt sig i strimmor och mörk beläggning. Nej självklart tog jag inte hand om det även om jag erkänner att jag faktiskt diskade hans äckliga grytor och formar med svinto.

Trodde inte att det fanns personer som enbart diskar hälften av en sak! Men visst kan det ha slarvdiskats även under tidigare relationer bara att det inte märkts på samma sätt.
  • Anonym (Oj simp)
    Postman skrev 2025-02-24 16:54:23 följande:
    En avslappnad vardagsnivå är den nivån de allra flesta män vill hålla med men kvinnorna i denna tråden verkar vilja måla upp en helt annan bild av män. Sen var mitt svar till TS, vem har mest rätt till vilken nivå det ska vara? 
    Vi berättar ju om skräckexempel. Jag berättade om en enda man av betydligt fler som jag träffat, varit tillsammans med eller vän med.
    Finns iofs fler skräckexempel men tog det jag kom på. De flesta har haft en normal basic nivå på städ och tvätt, men lite sämre på matlagning men där är det nog bara jag som haft otur på den punkten.

Ingen har mest rätt till vilken nivå det ska vara. Man får mötas. Om någon vill ha en orimligt hög nivå får den personen stå för det själv utöver basic. 
    Har haft en kille som var pedant och tycker inte att jag ska stå för hans pedanteri som var löjligt stundtals. 
  • Anonym (Oj simp)
    Postman skrev 2025-02-25 08:57:44 följande:
    Fast det är det som kan bli obalansen. Skrivs det bara om hur usla män är så tror andra läsare att det är normalen fast det inte ser ut så irl. Tack för att du exemplifierade. 
    Va? Du tror att det finns de i samhället som aldrig haft kontakt med en man och som tänker fortsätta med det för att de läser trådar och blir rädda? 
Svar på tråden Varför finns det så många kvinnor som vill att männen ska vara bättre?