Varför finns det så många kvinnor som vill att männen ska vara bättre?
Jag har ett gäng killkmpisar -50-årsåldern.
En är väldigt mån om sitt utseende har ett hem som jag i princip skulle kalla sanitär olägenhet och hade han haft småbarn där hade jag anmält det till soc. Första gången jag var där satt jag mest och panikskrattade i köket. Går inte in utan tofflor eller behåller skorna på hos honom för aldrig att jag går på mina strumpor och sedan tar på mig mina skor!
Har försökt ta detta med honom flera gånger, men han ser inte problemet. Han är singel och har svårt att träffa någon. Konstigt? Han blev till och med småkränkt när en dejt hade påpekat att han behövde städa för då hade ju en annan han dejtade några veckor innan faktiskt städat huset.
Har man husdjur och särskilt djur som gör ifrån sig inne ibland så måste man kolla läget och åtgärda dagligen! Inte en gång varannan månad.
En annan har så mycket grejor och så stökigt att det är gångar man får ta sig fram och ingenting blir liksom någonsin färdigt. Allt kan vara bra att ha och samlas på hög som sedan blir liggandes år ut och år in. En del ute en del inne.
En annan hade en blomkruka som åkt i golvet, inte minuten innan jag klev innanför dörren första gången utan det hade legat där ett tag. Det hade nog inte dammats på de senaste månaderna.
Kan hålla på i evigheter med olika män med spindelväv vid taklister, fläckiga golv i hela bostaden, högar med saker, brist på fria ytor i kök osv.
Det gemensamma för alla dessa är att de ändå ser bra ut, är trevliga vettiga män med bra jobb osv. och de är singlar. Är det konstigt? Vilken kvinna i "vår" ålder vill ge sig in i den där rövarkulan liksom. Jag får panik och ser bara gnäll och tjat som projektledare framför mig och därför hamnar de i vän-facket.
Varför anlitar de inte en städfirma om de har bra jobb och inte vill städa?