Varför finns det så många kvinnor som vill att männen ska vara bättre?
Men dumpar hon honom hittar han plötsligt till städskåpet och duschen igen.
Det kallas strategisk inkompetens.
Nåt jag ofta hör när sånt här diskuteras är ju att kvinnorna har ju bara alldeles för hög standard. Att det "måste vara kliniskt rent" för att det ska duga. Ja, alltså, jag behövde lära min man att även diska undersidan på tallrikarna. Det var den enormt höga standarden jag hade på hur rent hemmet var.
Jag har ett gäng killkmpisar -50-årsåldern.
En är väldigt mån om sitt utseende har ett hem som jag i princip skulle kalla sanitär olägenhet och hade han haft småbarn där hade jag anmält det till soc. Första gången jag var där satt jag mest och panikskrattade i köket. Går inte in utan tofflor eller behåller skorna på hos honom för aldrig att jag går på mina strumpor och sedan tar på mig mina skor!
Har försökt ta detta med honom flera gånger, men han ser inte problemet. Han är singel och har svårt att träffa någon. Konstigt? Han blev till och med småkränkt när en dejt hade påpekat att han behövde städa för då hade ju en annan han dejtade några veckor innan faktiskt städat huset.
Har man husdjur och särskilt djur som gör ifrån sig inne ibland så måste man kolla läget och åtgärda dagligen! Inte en gång varannan månad.
En annan har så mycket grejor och så stökigt att det är gångar man får ta sig fram och ingenting blir liksom någonsin färdigt. Allt kan vara bra att ha och samlas på hög som sedan blir liggandes år ut och år in. En del ute en del inne.
En annan hade en blomkruka som åkt i golvet, inte minuten innan jag klev innanför dörren första gången utan det hade legat där ett tag. Det hade nog inte dammats på de senaste månaderna.
Kan hålla på i evigheter med olika män med spindelväv vid taklister, fläckiga golv i hela bostaden, högar med saker, brist på fria ytor i kök osv.
Det gemensamma för alla dessa är att de ändå ser bra ut, är trevliga vettiga män med bra jobb osv. och de är singlar. Är det konstigt? Vilken kvinna i "vår" ålder vill ge sig in i den där rövarkulan liksom. Jag får panik och ser bara gnäll och tjat som projektledare framför mig och därför hamnar de i vän-facket.
Nu börjar jag fundera på om det är samme man vi pratar om. 😂
Katterna får springa på bord och bänkar även när man lagar mat eller äter...
Man kan vända på det med, varför måste så många kvinnor hålla den perfekta nivån de så krampaktigt själva egentligen har skapat. Vems nivå är den rätta? Jag tycker mig se rätt många kvinnliga mansföraktande incels i tråden om man nu får använda det uttrycket.
.
Absolut att man håller en viss nivå på det mesta och jag tror också att de allra flesta män i sverige klarar eller utför detta utmärkt. Jag kan bara beklaga att du gick på en mina och vad jag har läst av dina andra inlägg här och här på FL så verkar du rätt ofta hitta minorna för att i nästa andetag ge dig ut här och döma alla män.
Återkommande i denna tråden så har de flesta svar utgångspunkten att det är mäns nivå som är fel, det är rätt intressant.
Varför är kvinnor alltid att se som offer?
Om man inte trivs med en person och en relation får man ju se till att tala om det och ställa krav. Alternativ lämna relationen eller personen.
Undvik att skaffa barn med en person som ni inte är 100 % säkra på.
Man kan inte tvinga en person att uppfylla ens krav.
.
Eftersom relationer med män oftast dränerar kvinnor så krävs det att dom är värda det. Annars har man det bättre som singel.
Eftersom relationer med män oftast dränerar kvinnor så krävs det att dom är värda det. Annars har man det bättre som singel.
Upplever mer och mer mänshat från kvinnor, främst i sociala medier men också i verkliga livet. Jag vet inte var det här kommer från, kanske något från feninisismen eller något från vänstern jag vet inte men det draget eller åsikterna är riktigt oattraktivt.
Det är inte socialt accepterat i samhället med kvinnohat så varför har det börjat bli allmänt accepterat med mänshat?