Anonym (Gukvggjjb) skrev 2025-02-28 08:26:59 följande:
Jag har inte läst hela tråden så jag kanske svarar lika som någon annan.
Som du skriver, i början är allt bra.
Det är för att kvinnor generellt sett vill göra allt för sin nya kärlek och se till att han (oftast en han, har aldrig hört detta problem från mina lesbiska vänner men det förekommer säkert) har det bra.
Men vet du vad? De förväntar sig samma tillbaka! Och ju längre tiden går desto mer irriterade blir de på att mannen fortsätter vara lat och bekväm. Det är otroligt oattraktivt, många upplever att de har ytterligare ett barn att ta hand om (uttrycket mansbebis uppkom av en anledning) och vad händer då?
Lusten att ha sex minskar eller försvinner helt.
Kvinnan blir också ofta stressad av att ha två heltidsjobb och stressade kvinnor minskar ner på onödigheter, att ha sex är ofta det första (återigen generellt sett) som prioriteras bort.
Uttrycket mansbebis har ju inte uppstått från ett vakuum förstås. Tycker det är lite för mycket begärt att kvinnor ska känna sig kåta på någon de börjar betrakta som en bebis.
Tror egentligen inte att det handlar om stress eller prioritering, handlar om lust. Kvinnan kan mycket väl känna lust för andra män (om inte den sk bebisen har tjatat bort den)
Tror inte att män förstår hur mycket den här mansbebis-grejen förstör en kvinnas sexlust. Tror inte att kvinnor förstår det heller. Båda verkar tro att det handlar om att en person tar större ansvar i hemmet (och det är bara ett symptom på den verkliga, underliggande orsaken - mansbebis)