Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Otrevlig mellanchef

Jag har en otrevlig mellanchef som jag inte vet hur jag ska hantera. Oavsett vad jag än säger eller försöker fråga så får jag otrevlig ton som svar eller en min som ser ut som att jag skulle ha gjort något hemskt. 

Vet inte hur man ska bete sig, hur jag gör blir fel. Frågar jag exempelvis inte så kan jag inte lösa problem eller veta hur jag ska göra i vissa situationer vi måste ha den kommunikationen men jag mår dåligt varje gång vi pratar. 

Vad ska man göra? Jobbet går bra annars och ingen annan beter sig så mot mig eller verkar ha några problem med mig. 

• Svar på tråden Otrevlig mellanchef
  • Anonym (Ledsen)

Jag har inget förtroende, cheferna kommer bra överens med mellanchef som är tillmötesgående och rentav trevlig mot dom. Andra kollegor verkar också få det bemötande kanske inte alla men många. Det som görs mot mig är när vi samtalar själva och ibland även inför andra men då så pass ?försiktigt? att det inte går att säga till om. Vi har aldrig haft en öppen konflikt eller bråk någonsin, men att varjen arbetspass behöva få den bemötande känns inte bra. 

Hur kan jag agera? någon som varit med om likadan situation? Mellanchef har också låtsas visa omtanke för mej något tillfälle framför chef och ge beröm men jag har under alla andra år aldrig fått höra varken beröm eller något positivt från mellanchef innan, det heter ?two faced? på engelska. 

Jag tror att om jag prata med någon högre upp så skulle mellanchefen spela och låtsas inte förstå och allt skulle hamna på mej som jag vore problemet. 

Svar på tråden Otrevlig mellanchef