enfunderandeman skrev 2025-02-23 11:09:30 följande:
Låter inte som du är väldigt smart. Blir det riktigt illa, kan du bli anmäld för sexuella trakasserier. Och avskedad som följd.
Känner tjejer som som definitivt anmält dig. På en arbetsplats arbetar man. Vill du ragga, gå på krogen. Kvinnor ska definitivt känna sig trygga på en arbetsplats.
Samma ol du lr kvinna. Vissa saker är inte acceptabelt på en arbetsplats.
Nåja, att visa intresse behöver inte på något sätt innebära att man går över någon gräns ens i närheten av sexuella trakasserier.
Visst, en klapp i rumpan är att gå över gränsen. Är man så gränslös så får man förstås finna sig i konsekvenserna.
Men ett allmänt intresse? Nej, där finns inget att anmäla.
Jag minns en gång när jag var ung, 17-18 år, jag städade på olika arbetsplatser. På ett av ställena jobbade en (då i mina ögon) gubbe i 50-årsåldern, den gubben "råkade" allt för ofta röra vid mig, komma springande för att rädda mig undan diverse smådjur (som jag inte ens var rädd för) och var allmänt sliskig.
Men på den tiden (tidigt 80-tal) anmälde man inte sånt. Inte vad jag visste iaf. Så jag cyklade dit ett par gånger i veckan, med hjärtat i halsgropen, och hoppades att hans kollega skulle vara på plats också.
Allt fick ett slut när jag en dag tog med mig min pojkvän/sambo.
Har tänkt på detta ibland, kan han verkligen trott att han hade någon chans???