Anonym (Singel) skrev 2025-02-19 19:48:13 följande:
Kvinna, 40. Singel alla dagar i veckan. Slutade dejta helt vid 35. Har inte ångrat mig en sekund.
Mår mycket bättre och har ett roligare liv. Är mer nackdelar för kvinnor att ingå i ett förhållande dessutom.
Män vill styra och bestämma väldigt mycket. Det ligger i deras natur. Och jag vill aldrig leva ett sådant liv igen. Där jag känner mig kontrollerad.
Gärna tillfälligt sex då och då. Men inget seriöst. Ör inte intresserad av romans eller kärlek. Det är för ungdomar. När man är äldre är man klokare.
Jag hittade min nu för 2 år sedan, 43 år gammal. Innan dess var jag mestadels singel sen jag var 29 år. Aldrig under denna tid varit desperat över att ha någon och heller därför aldrig blivit ihop med någon bara för att. I många år hade jag en kk.
Kärlek och romans är inte bara för ungdomar. Däremot så får man ju hoppas på att de flesta blir klokare med åren genom att verkligen känna skillnad på kärlek och lust.
Tror snarare också att det tyvärr är vi kvinnor som för det mesta vill styra och bestämma. Enligt min egen erfarenhet. Oavsett så ska man i ett förhållande kunna känna att man är en egen individ och att bara för att man är ett par så betyder det inte att den ens ska bestämma över den andra eller att man sitter ihop i alla lägen.