Inlägg från: Anonym (Singel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singel)

40-50+, om ni får välja Singel el i förhållande?

Kvinna, 40. Singel alla dagar i veckan. Slutade dejta helt vid 35. Har inte ångrat mig en sekund.

Mår mycket bättre och har ett roligare liv. Är mer nackdelar för kvinnor att ingå i ett förhållande dessutom.
    Män vill styra och bestämma väldigt mycket. Det ligger i deras natur. Och jag vill aldrig leva ett sådant liv igen. Där jag känner mig kontrollerad.

Gärna tillfälligt sex då och då. Men inget seriöst. Ör inte intresserad av romans eller kärlek. Det är för ungdomar. När man är äldre är man klokare.

• Anonym (Singel)
    Anonym (Blondie) skrev 2025-02-19 19:55:45 följande:
    Undrar när min klokhet ska komma då... 

Mvh, snart 60.

Kärlek är underbart när man hittat rätt.
    Med all respekt, kommer man med den bakgrunden jag gör. Ser man inte på män på det sättet du gör. Trevligt för dig. Men min verklighet och erfarenhet är  något helt annat.

Å andra sidan har det gjort mig totalt oberoende av andra. Och är väldigt stark mentalt. Det är få människor som klarar av det. Eftersom dom allra flesta är väldigt beroende av någon. Så jag fick något utav det. Ser det lite som en superkraft. Det är jag oerhört tacksam för. Det finns ingen som kommer åt mig. Den känslan är oslagbar:)  
Svar på tråden 40-50+, om ni får välja Singel el i förhållande?