Inlägg från: Anonym (Tönt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tönt)

Träffat en ... mansgris?

Anonym (pryd) skrev 2025-02-19 14:25:47 följande:

Haha

Om man bjuder hem en "fin kvinna" och det visar sig att hon har en piercing i f1ttan så KAN det tänkas att det ger en reaktion.

Han hade ju inte förväntat sig någon som varit beredd att fläka ut könet för en främling för att bli piercad

Han visste inte. TS sa inget innan. Hade TS haft näsring och tunnel i örsnibben hade han kunnat ana själv. Men inte nu.

Mansgris är han inte. Möjligen pryd. 

Äckligt pryd. Ts ska vara glad att hon slapp honom för hans prydhet hade gått igen i mycket och visat sig på många andra negativa sätt i relationen.
    Han är förmodligen rädd för mycket och inte alls skön och lättsam, om jag generaliserar utifrån hans reaktion.
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-20 02:03:35 följande:
    Så nedlåtande. Det är inget fel i att uppskatta naturliga kroppar utan en massa krimskrams i sig.

Precis som vissa inte attraheras av anskrämliga tjurringar i näsan så det många av oss som blir avtända av piercings på andra ställen, i synnerhet intima kroppsdelar. Själv skulle jag aldrig dejta en man som fördärvat sin kropp och hud med metall. Finner det extremt oattraktivt och dessutom osunt, ohygieniskt. Har inget med nån påhittad "prydhet" att göra.

De som anklagar andra för att vara pryda brukar, i min erfarenhet, själva vara rätt så perviga av sig med en massa sexuella avarter som de flesta av oss inte uppskattar. Bara en hint. 
    Det är mest hans rädda reaktion jag syftar på. Den killen är rädd för så mycket mer.
    De har träffats i månader (?!), varit jättekära, men han drar för att tjejen har piercing?
    Piercingar går att ta bort för övrigt. Och naturliga kroppar är verkligen inget fel!

Och du ska kanske inte komma och snacka om att vara nedlåtande när du själv skriver att jag och de med mig som tycker att hans reaktion är superlöjlig skulle vara pervon med sexuella avarter😅😂🤣
    Du försöker nog bara vara nedlåtande, utan att lyckas, för att du kände dig träffad av "pryd".

Så du skulle också bete dig som ts kille? Som flyr hals över huvud efter flera nykära månader tillsammans för att tjejen har ett simpelt smycke som dessutom går att ta bort?
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-20 02:17:51 följande:
    Samma här. Det är bara att göra en bildsökning på OnlyFans-tjejer så ser man ett mönster. Mycket tatueringar, piercings, grälla hårfärgningar och överdriven "horsminkning". Lika smaklöst alltsammans. Det finns en klar anledning till att de allra flesta kvinnor inte väljer en sån stil. 
    Hur kan det vara bättre att konsumera onlyfans än att lägga upp sig där?
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-20 08:00:40 följande:
    Nu tvivlar jag på att denna historia ens är sann men helt oavsett så kan jag förstå om en människa som ogillar piercings backar ur när hens partner inte sagt något om en såpass intim detalj i förväg. Jag tycker att man ska berätta om såna saker innan. Detsamma med tatueringar som döljs av kläder. 

Nej, jag känner mig inte träffad då jag redan vet vad ordet "pryd" egentligen handlar om och det är att avarter med fetischer och annat skumt försöker skambelägga oss normala människor som inte blivit hjärntvättade av ex. porr eller suspekta sexuella modenycker i klädväg. Med andra ord vi som kan tänka själva och inte låter oss manipuleras av dålig smak.

Förövrigt så hade jag klargjort redan på en första dejt att jag föredrar naturliga kroppar som inte fördärvats av giftigt bläck eller ohygieniska metallringar. För mig är det ett tecken på dålig smak och ett dåligt omdöme. Att man har ett bristande konsekvenstänk. 
    Det får stå för dig vad du fått för dig att ordet pryd handlar om.

Hahaha tänker inte de som har annan smak än dig själva? 

Giftigt bläck?! Sluta sprid dumheter! 

Och slutligen, du har inte ohygieniska hål i öronen väl? 
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Palle) skrev 2025-02-20 08:34:30 följande:
    Om du intalar dig själv att det skulle vara likställt att konsumera OF med att lägga ut sig själv där så är du ute och cyklar. Det är givetvis 2 helt olika saker.

Är det samma sak att titta på porrfilm som att vara porrstjärna i massa erotiska filmer tycker du?
    Det är som att köpa sex men tycka att det är sexsäljarna som är värre än den som tar del av det.
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-20 08:35:51 följande:
    Jag har aldrig påstått något sånt. Tittar inte heller på sånt skräp med tragiska kvinnor och män som saknar självrespekt. 

Men det går ändå att se vilken sorts utseende dessa kvinnor brukar ha genom att göra en vanlig bildsökning. Tatueringar är vanligast. Visar på samma dåliga omdöme som valet att lägga upp sina mest privata kroppsdelar för vem som helst att se. 
    Anonym (Palle) skrev 2025-02-20 08:34:30 följande:
    Om du intalar dig själv att det skulle vara likställt att konsumera OF med att lägga ut sig själv där så är du ute och cyklar. Det är givetvis 2 helt olika saker.

Är det samma sak att titta på porrfilm som att vara porrstjärna i massa erotiska filmer tycker du?

Om man tittar på porr medan man tycker att porrstjärnorna är fula och äckliga som är med i filmerna, ja då är det samma sak.
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Usch!) skrev 2025-02-24 07:45:52 följande:
    För mig handlar piercingen om förhöjd njutning. Den stimulerar klitoris och hjälper mig att lättare få orgasm. Jag har svårt att få orgasm av enbart penetrering så stimulering på klitoris hjälper mig. Piercingen gör att jag inte behöver använda handen "är nere" utan våra kroppar som gnider mot varandra gör att piercingen rör sig och klittan stimuleras = orgasm.

Så för mig är det enbart ett hjälpmedel. Jag skaffade den för min egen skull. 
    Det här intresserar mig!
    Känner ingen med intimpiercing som jag kunnat fråga. Har varit rädd för att tappa känseln med tiden så vill ha info från någon som haft det länge. Kan det hända? Min sexlust är inte speciellt hög och har inte varit på några år. Tror du att en klittpiercing kan råda bot på det?
    Det vore ju isf. helt fantastiskt för oss som tappat lusten men vill få tillbaka den för att kunna ha bra sex med våra partners🙂

Tycker även att du ska strunta totalt i alla fördomsfulla kärringar, som män också kan vara, som läser in en väldig massa strunt i att ha intimpiercing och förväxlar det med en massa knäppt.
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-24 17:52:12 följande:
    Fast nu är du rätt löjlig. Dumt och ologiskt att jämföra helt vanliga kvinnliga könsdelar och könsbehåring med något så abnormalt som en könspiercing.

Förstår du inte att det finns många som finner sådana totalt avtändande och att man bör prata om sånt innan? Det är lika bisarrt som att ha en tatuering i könsområdet. 

Och ja, har man även en abnormal storlek på sin penis så hade åtminstone jag velat veta detta innan. De flesta är liksom normala i storleken därnere och oftast inget man behöver oroa sig för ändå. 
    Jag gissar att du då berättar hur stort ditt underliv är? Är håret krulligt eller rakt eller obefintligt? 
  • Anonym (Tönt)

Fast måste ju erkänna att jag hade pratat om det mesta innan. Inklusive hur långt ner i halsen jag kan få ner något🤣😉
    Men alla gör som det känns bäst för dem.

• Anonym (Tönt)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-24 18:32:57 följande:
    Ja, en liten tatuering nånstans gör väl ingen större skillnad kanske. Vissa saker går att kompromissa om.

Men jag kan helt klart förstå de människor som ser järnskrot i kroppen som frånstötande. För mig är det inte bara fult att se på utan också något smutsigt, ohygieniskt. Känner en direkt avsmak av tanken på metaller instuckna i mänsklig hud och dessa känslor går nog inte att resonera bort tyvärr. 
    Hade inte du hål i öronen?
    På tal om "avsmak av tanken på metaller instuckna i mänsklig hud".
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-25 14:39:37 följande:
    Ännu ett löjligt svar från dig. Jag har inget udda eller något som ser konstigt ut i något område av kroppen - det finns därmed inte heller något att förvarna om. Fullkomligt puckad jämförelse med järnskrot i kroppen vilket är abnormalt, särskilt i de nedre regionerna.
    Du kanske har något ärr eller födelsemärke?

Eller är du mest medelmåttig i hela världen?
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-25 23:29:26 följande:
    Sluta löjla dig nu. Typ alla moderna vuxna människor har hål i öronen. Sluta jämföra normala ting med bisarra dito. 
    Fast det är inte du som avgör vad som är normalt och vad som är bisarrt. Endast för dig själv.

Uttrycker du att metall genom mänsklig hud är abnormalt men ändå har hål i öronen så blir det lite fel.
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Usch!) skrev 2025-02-26 07:15:44 följande:

Ska på dejt på fredag med en annan man. Testar er taktik och ska berätta på första dejten att min klitta är piercad...

Lycka till! Hoppas denna man är mindre larvig. Men alltid bra att prata först.

Hur länge har du haft din piercing? Gjorde det ont? Har känseln försämrats något under tiden eller endast förbättrats?
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Usch!) skrev 2025-02-26 07:20:44 följande:
    Alltså, jag har en piercing i klittan ... Jag duschar och tvättar mig dagligen.

Piercingen är längre från anus än vagina och urinrör (antar att du kan kvinnans anatomi då du går på så hårt). 

Ingen del av min piercing går in i mig själv eller någon annan. Det är en stav som sitter vertikalt i klitoriskappan, med två metallkulor i var ände. Den nedre stimulerar min klitoris vid beröring...

Det är njutning och det är MITT val! Ingen annans!
    Hur någon ens kan ifrågasätta det är galet! Hur rabiat är man inte om man verkligen hatar andras fria val?
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-26 07:27:09 följande:

Spelar ingen roll hur mycket man tvättar sig. Du kommer att ha massor av tarmbakterier i det området ändå eftersom underliv ligger såpass nära stjärtområdet från vilket bakterier alltid sprider sig. Man är därmed aldrig kliniskt ren därnere, inte en chans.

Det är inte hygieniskt att slå hål på huden där genom att penetrera med metall. Det krävs knappast nån expertis för att begripa detta. Samma princip med munnen. Fullt av bakterier därinne, hur mycket du än väljer att borsta tänderna.

Ändå är kroppens delar där slemhinnor finns det som läker sår fortast. Märkligt..

Du tror säkert att en navelpiercing läker fortare än en piercing i läppen eller tungan?
    Fel!
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Rut) skrev 2025-02-26 09:26:19 följande:
    Har inget med larvigt att göra. Man gillar olika saker bara. Finns säkert saker som kan vara en delabreaker för dig och ts också. 
    Jo absolut. Men aldrig att jag skulle fly hals över huvud mitt i kärleksakten med en man jag är kär i för att något på hans kropp inte passar.
    Och sen kalla han en massa elaka och nedlåtande saker på det hela.
    Aldrig någonsin att jag skulle sjunka så lågt!

Som jag sagt tidigare så är det inte preferenser i sig som är larvigt utan denna tönts beteende.
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Usch!) skrev 2025-02-26 09:36:05 följande:
    Oj, jag har nog haft den i 8-9 år nu. Det gjorde lite ont att ta den men smärtan gick över fort, ömmade första dagarna. 

Känseln har inte försämrats alls. Den stimulerar skönt vid beröring eller om man gnider sig mot någon/något. Tihi, tajta jeans kan med andra ord skapa vissa vibrationer Drömmer 

Det finns många olika smycken, men jag föredrar den med enkel kula, mellanstor modell. Men jag har några olika smycken så till jul hade jag en med röd sten, gulligt Glad
    Tack för info. Vi får se om jag vågar. Kan det sätta igång min sexlust så att den vore som förr så vore det värt det alla gångerGlad Låter verkligen intressant!
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-27 22:29:48 följande:
    Ja, det skulle jag tro eftersom det inte sprids samma typ av bakterier i det området.
    Men ändå, det är inte meningen att vi ska slå hål på kroppen någonstans, inklusive öronen faktiskt. Där handlar det bara om fåfänga, en falsk tro att man blir snyggare av metaller instuckna i kroppen. 

Tror inte riktigt på din första mening heller. Slemhinnor är känsliga. 
    Håller helt med om ditt första stycke. Det är enbart fåfänga som gör att man gör piercingar och tatueringar. Förutom just klitoris piercing, det är nog den enda typen av piercing som även har andra fördelar.

Slemhinnor är känsliga när det kommer till vissa saker, absolut. När det kommer till sår så läker ett sår i munnen betydligt fortare än ett på övrig hud. 
    Det är allmänt känt bland vårdpersonal och piercare mfl.
    Har du dragit ut en tand någon gång? Det läker fort jämfört med liknande skada på övrig hud och vävnad under huden. Eller bara lite smärta i tandköttet eller tungan pga ett litet sår, bara att sova en natt oftast så är det läkt dagen efter.
    Bakterier är inte bara av ondo. Vi har mycket fördelaktiga bakterier som hjälper att läka sår, både på huden och i munnen samt underlivet. Ingen i vården tycker att sprittvätt i rena sår är fördelaktigt längre då det tar bort även de bra bakterierna vilket blir kontraproduktivt.
    Ännu fler fördelaktiga bakterier har vi i munnen och på andra ställen med slemhinnor eftersom det behöver kunna läkas fortare än dito vanligt hudsår för att minska risken för komplikationer i en fuktig miljö.

En piercing i tungan eller läppen läker på någon vecka om jag inte minns fel. En i naveln kan man ha problem med i många månader och ibland efter ett år är det inte helt färdigläkt enligt egen erfarenhet och flera andras berättelser.
  • Anonym (Tönt)

Däremot så är tung och läpppiercingar skadliga för tänderna i det långa loppet. Ofta för att det är så svårt att låta bli att "leka" med den.

Svar på tråden Träffat en ... mansgris?