• Anonym (Nja)

Orosanmälan vuxen med psykiska problem?

Hon lär väl skärpa till sig på eventuella möten även efter en anonym socanmälan.

• Anonym (Nja)
    Anonym (ts) skrev 2025-02-17 20:03:27 följande:
    Nja, jag tror hon inte har förmågan att skärpa till sig tyvärr. Hon skulle behöva ett övervakat boende och en förmyndare.
    Fast det var ju precis det du skrev. Att hon skärper till sig för möten. Och det jag menar är att hon lär göra precis samma sak om du anmäler.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (ts) skrev 2025-02-17 20:09:52 följande:
    Jaha, jag missförstod. Så då menar du att det är meningslöst? Men soc kan ju inte bara
    gå på vad hon säger utan borde väl lägga ett pussel av flera delar?
    Ja, jag tror att det är meningslöst. Det krävs otroligt stora problem för att få till det du önskar.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (ts) skrev 2025-02-17 20:43:34 följande:
    Det är ordentligt stora problem. Jag vill inte gå in på detaljer, men fortsätter det i den här riktningen skulle jag bli förvånad om hon är i livet om tio år.
    Tror inte att du förstår vad som krävs. Att leva ett destruktivt liv är inte tillräckligt.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (ts) skrev 2025-02-17 21:34:27 följande:
    Har du något konstruktivt att komma med?
    Men varför så otrevlig? Att du läser på kanske?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (ts) skrev 2025-02-17 21:46:53 följande:
    Därför att din utgångspunkt verkar vara att jag överdriver och att dotterns problem inte är så allvarliga. Jag försöker föra fram att så inte är fallet men du verkar redan ha bildat dig en uppfattning. Jag tänker dock inte ge mer detaljer av misär för folk att frossa i. Vill du bidra i tråden får du komma med något konkret, inte bara att säga att ditten och datten inte räcker. Om du vet vad du pratar om så säg vad som de facto krävs för att soc ska kliva in.
    Det har jag verkligen inte skrivit, helt din egen tolkning, men lämnar tråden.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (ts) skrev 2025-02-17 22:13:19 följande:
    Det du skrivit är:
    Och fast jag intygade att det är stora problem så fortsatte du: 
    Jag kan inte läsa detta på annat sätt än att du, baserat på nästan ingenting, bestämt dig för hur hennes situation är och att den inte är illa nog. Jag vill inte vara otrevlig men lever man i vår sits är tålamodet ganska tunt. 
    Nu skrev jag otroligt svåra problem, inte stora problem. I stort sett att man är en omedelbar fara för sig själv eller andra.

Att ditt tålamod är tunt är inget andra ska få skit för.

Hejdå.
Svar på tråden Orosanmälan vuxen med psykiska problem?