• Anonym (d)

Orosanmälan vuxen med psykiska problem?

Anonym (ts) skrev 2025-02-17 21:46:53 följande:
    Därför att din utgångspunkt verkar vara att jag överdriver och att dotterns problem inte är så allvarliga. Jag försöker föra fram att så inte är fallet men du verkar redan ha bildat dig en uppfattning. Jag tänker dock inte ge mer detaljer av misär för folk att frossa i. Vill du bidra i tråden får du komma med något konkret, inte bara att säga att ditten och datten inte räcker. Om du vet vad du pratar om så säg vad som de facto krävs för att soc ska kliva in.
    Tror att du skulle tjäna på att inte tolka folk så märkligt, jag läser in noll av vad du säger utan enbart att det faktiskt är väldigt svårt. Vuxna får vara destruktiva utan att det finns mycket att göra liksom.
  • Anonym (d)
    Anonym (ts) skrev 2025-02-17 22:04:09 följande:

Men det handlar inte bara om ett destruktivt liv, då hade det i alla fall funnits lite hopp om att kunna återgå till ett normalt liv efter behandling och avvänjning. Hon har dock även en svår psykisk sjukdom som även utan drogerna gör hennes liv väldigt väldigt svårt.

Vilket inte var något den personen som du verkar tro är här för att jävlas med dig förnekat eller ens bett om detaljer. Det är helt enkelt väldigt svårt att hjälpa en vuxen som inte anser sig behöva hjälp, hur destruktivt denne än lever.
Svar på tråden Orosanmälan vuxen med psykiska problem?