Är hon en toxic vän?
Riktigt fult av dig tycker jag. Man blockerar inte vänner så. Du behöver inte vara hennes vän, men sättet du gjorde det är förkastligt.
Riktigt fult av dig tycker jag. Man blockerar inte vänner så. Du behöver inte vara hennes vän, men sättet du gjorde det är förkastligt.
Jag har visst rätt att blockera eftersom hon ringer mig sent på nätterna och stör mig med sina problem då jag har jobb att ta hand om. Det är skillnad på att be om tips från en vän vs att hämta sina problem till en vän.
Jag har uppfört mig väldigt bra då jag inte har tid för problematiska vänner som tar min energi och tid.
Det är det inte eftersom hon är den som varit toxic. Jag har till och med pröjsat för henne de gånger hon inte har pengar för att äta ute. Ser jag ut som en bankomat och gratis psykolog?
Kanske du som ska sluta kommentera saker som inte stämmer om du inte har något nyttigt tips att säga.
Mår du bra?
Jag mår jättebra. Mår ännu bättre sedan jag slutade vara hennes vän. Det var ju därför jag startade tråden för att fråga om råd.