Inlägg från: Anonym (Duscha och kissa efterat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Duscha och kissa efterat)

Urinvägsinfektion hela tiden

Fick det alltid efter sex. Radet ar att snabbt duscha av underlivet och sedan kissa (for att fa ut eventuella bakterier som tagit sig in i urinroret och kan vandra uppat). Inte tvartom, eftersom duschen kan gora att du spolar upp bakterier i urinroret, sa kissa sist (inte forst).
    Laste ocksa har pa FL att nagon fatt tipset av en gynekolog att om ens partner hade fotsvamp sa kunde det vara orsaken. Lat maken smorja fotterna med svampmedel ett tag och det hjalpte faktiskt, sa det ligger nog nagot i det.
    Se till att din partner ar ren och nyduschad och aven tvattar handerna ordentligt (under naglar osv.), sa att du inte far bakterier den vagen. 
    Om det ar sex som orsakar detta sa rader jag dig att ta en sexfri manad sa att din kropp hinner aterhamta sig mellan kurerna. Inte bra for kroppen att standigt leva pa antibiotika.
    Har sjukvarden tagit reda pa exakt vilken bakterie det ar, sa att du far ratt antibiotika?

• Anonym (Duscha och kissa efterat)

Fick aven utskrivet av gynekologen, nar det var som varst, antibiotika jag skulle ta innan sex, sa att eventuella bakterier skulle elimineras direkt. Men att leva pa antibiotika pa det sattet ar forstass inte bra. Nagra ar senare rekommenderade han istallet D-mannose, som jag tror ar nagor halsokostpreparat (inte medicin), som jag skulle ta en om dagen i forebyggande syfte och tva om jag fick kanning. 

Svar på tråden Urinvägsinfektion hela tiden