• Anonym (Linis)

Vill han mer?

Jag inledde en sexuell relation med en man jag träffat på nätet, han 23 och jag betydligt äldre 40+. Det var rätt uppenbart från början att det inte skulle kunna bli mer mellan oss eftersom åldersskillnaden är så stor. Jag lever dessutom småbarnsliv. 

Sexet vi har är amazing, bättre än något annat både han och jag haft tidigare. Det glöder. Vi är båda omtänksamma och varma som personer också, så det är även ömsint och inte bara experimentellt. Vi kan också ligga och prata i timmar och det är mig han alltid kommer till om det är något han vill prata om. 

Jag märker dock en gradvis förändring hos honom, plötsligt kan han sitta och smsa mig i en halvtimme i sträck trots att han är på fest eller umgås med kompisar. Är han ute och festar hör han alltid av sig när han går hemåt och skriver att han tänkt på mig hela kvällen, att han skulle vilja ringa mig när han kommer hem. 

Senast vi sågs låg han och pussade mig i nacken medan vi kollade film. Sen kläckte han ur sig från ingenstans att oavsett hur han letar så hittar han inga fel på mig. 

Han har även varit väldigt tydlig med att han inte vill att någon av oss träffar någon annan, att vi är exklusiva. Han blev ganska konstig när han vid något tillfälle inbillade sig att jag hade något ihop med en fd kollega (som visserligen är intresserad av mig, så det var inte helt taget ur det blå). Det varefter det han sa att han inte träffar någon annan än mig och önskar samma sak av mig. 

Jag har försökt luska om det här med känslor, men han säger ingenting. 

Ärligt talat, hade åldersskillnaden bara varit det halva så hade jag gått all in. För det vi har känns fint på något vis, det är så respektfullt från båda håll och jag vet att jag stålsätter mig för att inte utveckla kärlekskänslor. I dagsläget håller jag absolut tillbaka. Men jag inser ju att någon (båda?) kommer bli sårade i längden om vi faktiskt inleder något mer än såhär. 

Jag vet inte riktigt hur jag ska ta snacket med honom, kan jag få lite råd? 

• Svar på tråden Vill han mer?
  • Anonym (Linis)

Jag glömde skriva att han uttryckligen sagt att han endast dras till kvinnor som är äldre. Han är totalt ointresserad av tjejerna i hans egen ålder. 

• Anonym (Ebbot Lindberg)

Som mamma till tre vuxna söner så skulle jag vara lite krass vuxen här om jag vore dig. Han må ha starka känslor men med tanke på hans ålder och bristande erfarenhet av relationer skulle jag ta hans ord med stor nypa salt. Få är så nyckfulla som en hormonstinn 20-åring.... killar 20-25 är som att möta en tonårstjej på 17 med tvära hormonkast....

Må så vara att ni är nöjda just nu men som kk kan ni inte fortsätta i all evighet med. Och där nånstans måste du vara den vuxna. 

Vill ni vara exklusiva så fine men i vilket syfte då? Och hur länge? Är han verkligen beredd att gå all in i ditt Familjeliv? Ser DU honom som ansvarsfull nog att leva med dina barn och ta den sortens ansvar? 

• Anonym (Linis)
    Anonym (Ebbot Lindberg) skrev 2025-02-16 09:26:59 följande:

Som mamma till tre vuxna söner så skulle jag vara lite krass vuxen här om jag vore dig. Han må ha starka känslor men med tanke på hans ålder och bristande erfarenhet av relationer skulle jag ta hans ord med stor nypa salt. Få är så nyckfulla som en hormonstinn 20-åring.... killar 20-25 är som att möta en tonårstjej på 17 med tvära hormonkast....

Må så vara att ni är nöjda just nu men som kk kan ni inte fortsätta i all evighet med. Och där nånstans måste du vara den vuxna. 

Vill ni vara exklusiva så fine men i vilket syfte då? Och hur länge? Är han verkligen beredd att gå all in i ditt Familjeliv? Ser DU honom som ansvarsfull nog att leva med dina barn och ta den sortens ansvar? 

Fast ansvar för mins barn har JAG, det ska ingen annan man ha någonsin förutom deras pappa.Jag trivs fint med att bo ensam och vill att det ska förbli så, oavsett vem jag träffar. Vill aldrig bo ihop med en partner igen. 

Men som svar på din fråga, ansvarsfull är han. Jag ser honom som mer ansvarsfull än barnens pappa tyvärr. 

Men jag tänker väl inte ingå förhållande med honom, det var inte detta min fråga handlade om. Det jag undrar över är just känslobiten eftersom jag börjar få vibbar om att han vill mer än kk. 

• Anonym (Ebbot Lindberg)
    Anonym (Linis) skrev 2025-02-16 09:57:09 följande:

Fast ansvar för mins barn har JAG, det ska ingen annan man ha någonsin förutom deras pappa.Jag trivs fint med att bo ensam och vill att det ska förbli så, oavsett vem jag träffar. Vill aldrig bo ihop med en partner igen. 

Men som svar på din fråga, ansvarsfull är han. Jag ser honom som mer ansvarsfull än barnens pappa tyvärr. 

Men jag tänker väl inte ingå förhållande med honom, det var inte detta min fråga handlade om. Det jag undrar över är just känslobiten eftersom jag börjar få vibbar om att han vill mer än kk. 

Ja och det är känslobiten jag svarar på för det är vad känslor leder till. Nån form av förhållande med en viss vardag och det är vad du måste fundera över. Vill du inte vara mer än kk så måste du dra gränser och inte uppmuntra till mer. Känn dig smickrad men var inte naiv. 
  • Fjäril kär

Om du är på det klara med att det inte ska bli mer än kk så måste du stå på dig om det och backa för hans känsloinviter och parera dom istället för att besvara dom.  
    Vad du ska säga är precis det du beskriver här att du vill undvika att såra både honom och dig och att det inte finns möjligheter till mer än kk och att ni måste backa undan lite . Sen måste du stå för dom orden. 

• Anonym (Linis)
    Fjäril kär skrev 2025-02-16 10:55:17 följande:

Om du är på det klara med att det inte ska bli mer än kk så måste du stå på dig om det och backa för hans känsloinviter och parera dom istället för att besvara dom.  
    Vad du ska säga är precis det du beskriver här att du vill undvika att såra både honom och dig och att det inte finns möjligheter till mer än kk och att ni måste backa undan lite . Sen måste du stå för dom orden. 

Jo, det förstår jag ju. Har gjort exakt detta den senaste veckan nu. Jag har dragit mig undan, sagt att jag är upptagen och hållit mig ifrån kontakt. Det har dock resulterat i att jag igår kväll fick en kärleksförklaring efter att han haft en helkväll med sina kompisar och en del alkohol. Vi får se vad han har att säga om det idag, men det blir ju svårt att fortsätta som vanligt efter det han skrivit. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Linis) skrev 2025-02-23 09:50:47 följande:
    Jo, det förstår jag ju. Har gjort exakt detta den senaste veckan nu. Jag har dragit mig undan, sagt att jag är upptagen och hållit mig ifrån kontakt. Det har dock resulterat i att jag igår kväll fick en kärleksförklaring efter att han haft en helkväll med sina kompisar och en del alkohol. Vi får se vad han har att säga om det idag, men det blir ju svårt att fortsätta som vanligt efter det han skrivit. 
    Fast att bara backa och säga att du är upptagen med annat är ärligt talat både fegt och oschysst.  Var ärlig med honom. Säg precis som det är ? som fjäril kär sa: säg exakt det du säger här. Hoppas att det löser sig  ❤️
  • corren82

Jag är kvinna 43 år och är i relation med en 18 år yngre kille sedan 4 år tillbaka.
    Du är välkommen att kontakta mig via PM :)

Svar på tråden Vill han mer?