Inlägg från: Anonym (Mx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mx)

Utestänga folk på begravning

Tycker det är sorgligt när dessa tvister följer ända ner i graven. Ska inte hans familj, oavsett vad som hänt, få ta farväl?

• Anonym (Mx)
    Anonym (alltså) skrev 2025-02-17 10:57:05 följande:
    Ja, det är sorgligt när man beter sig så illa mot någon att man inte ens är välkommen på någons begravning. Men det är kanske något de borde tänkt på redan medan personen levde, att försöka skapa en relation som gör att man vill ses och vill ha dem på sin begravning. 
    Snygg retorisk twist måste jag ändå tillskriva dig. Han har växt upp med sin familj och visst har många familjer problem, inte sällan generationsöverskridande. Det är alltså inte bara hans familj som burit på familjens oförmåga att fungera.

Jag anser att man i möjligaste mån försöker gå vidare när någon tom dör istället för att fortsätta dessa vendettor. Undantaget om familjen begått fruktansvärda brott/övergrepp etc

Men vi får tycka olika, det är ok.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (alltså) skrev 2025-02-17 12:00:53 följande:
    Du får ju anse vad du vill och tillämpa det i ditt liv. Men vad andra gör och hur de ser på saken kan du ju inte diktera. 
    Jag dikterar inte, jag uttrycker min subjektiva åsikt. Du är fri att välja precis vad du vill i livet.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (alltså) skrev 2025-02-17 14:05:58 följande:
    Ja, men din subjektiva åsikt är ju hur andra borde agera i frågan. Inget svar på TS frågeställning. 
    Min lösning skulle vara att inte utestänga.
Svar på tråden Utestänga folk på begravning