Anonym (???) skrev 2025-02-17 14:11:08 följande:
Killen var adopterad från ett annat land från innan han ens var ett år. Uppvuxen med väldigt bra föräldrar som alltid försökte hjälpa honom. Så vad jag vet inget trauma. Hade mycket kompisar som barn. Jag tror att han under tonåren var mest (men inte enbart) intresserad av tjejer, men tjejer tyckte han var "creepy". Innan tonåren kunde han leka med tjejer utan problem men sedan var det som att just tjejer märkte att det var nåt fel på honom...innan vi märkte det med. Tex var man på en ff-fest tillsammans med alkohol så hände det flera gånger att tjejer sa "lämna mig inte ensam med honom". Eller att tjejer som inte var ett dugg intresserade av mig på det sättet ändå höll sig nära mig. Det var jäkligt skumt.
Trauman från spädbarnstiden kan finnas kvar undermedvetet. Tyvärr inte ovanligt hos adopterade. Det går såklart inte att generalisera för alla adopterade och jag vet ju inte alls hur denna killes spädbarnstid varit, men det är inte heller ovanligt att barn som adopterats inte fick tillräckligt med omsorg av sina biologiska föräldrar/barnhemmet, och det kan orsaka funktionsnedsättning och/eller anknytningsstörningar.
Tjejer brukar vara snabbare än killar att uppfatta om en kille är "predatory". Nu vill jag inte påstå att han skulle ha begått övergrepp för det vet jag ju ingenting om, men det är möjligt att han gav intryck av att vara en otrygg person.
Jag vet tyvärr en kille som mest umgicks med tjejer under lågstadiet och mellanstadiet som sedan begick sexualbrott mot flickor i den åldern. Detta är såklart ett extremfall och betyder absolut inte att killar som umgås med tjejer är något att vara orolig för, men det är inte icke-existerande heller. Såna här störningar växer ofta fram i puberteten och risken finns att personen med störningen "stannar" i mognaden ungefär då. Störningen kan i sällsynta fall vara medfödd eller orsakas av förvärvad hjärnskada men orsakas sannolikt oftast av någon typ av psykisk trauma.