Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Vad har hänt med alla loppisar nuförtiden? Är ju skittråkigt numera!

De riktigt gamla dyrgriparna håller man hårt i och säljer genom någon antikhandlare istället. Tyvärr finns det färre saker bevarade från förra seklet idag än vad det gjorde för 20 år sedan. Saker går sönder, de köps upp av samlare, saker försvinner eller slängs i tron att de är värdelösa. Det är tråkigt men inte mycket att göra åt.

Jag tycker att second hand har blivit mycket tråkigare de senaste tio åren. Jag började extraknäcka på Myrorna när jag var i tonåren för tjugo år sedan och då kunde man fortfarande ofta hitta genuina plagg från 50-talet och 70-talet. De plaggen hittar man sällan i affärer som Myrorna längre, däremot finns det drivor av nyproducerade plagg i dålig kvalitet. Ett tag fick vi in exakt samma modell på byxor med prislapp och allt kvar, men de såldes aldrig. Antagligen hade folk beställt flera exemplar i olika storlekar och sedan aldrig returnerat de som inte passade. Och när "alla" hade exakt likadana byxor som blev omoderna snabbt, då var marknaden mättad och ingen var intresserad längre.

Svar på tråden Vad har hänt med alla loppisar nuförtiden? Är ju skittråkigt numera!