Farlig att ligga med benen i bröst höjd?
Har du läst klart gymnasiet? Har du en bra grund att stå på? Annars börja där, och läs då på distans. Brukar gå att ordna via din hemkommun.
Fokusera på En sak i taget. Vad behöver du göra Nu? Sedan tar du nästa grej, när du är klar med det.
Det där om att du läser IT var väl jättebra. Där finns möjligheter till arbete sen och jag tror mycket väl du kan få ett på 80%. Med IT finns ofta möjligheten att jobba på distans med vilket kanske kan funka för dig. Foodtruck är en kul idé men kanske inte funkar om du har så mkt ångest och behöver stänga in dig med hörlurar för att klara att gå i en affär. Tänk på dig själv och vad Du behöver. Satsa på ett yrke där du kan jobba själv tex med IT, eller köra lastbil möjligtvis men då måste du ju läsa för att bli det och då på plats.
Jag läste själv till medicinsk vårdadministratör av samma anledning för jag har ångest och man får sköta sig själv. hade ingen utbildning i grunden så läste upp hela gymnasiet på distans, tog flera år. Arbetsförmedlingen hade i princip gett upp om mig, de menade att det inte fanns ett jobb som skulle funka för mig. Så jag tog saken i egna händer. Drömmen är psykolog. Men jag är nöjd ändå som kan hjälpa til i vården bakom en skärm iallafall från mitt håll.
Angående ångesten. Ångest är ett sätt kroppen säger ifrån på. Överbelastning. För dig kanske det är alla tankar och så (tänkte på PTSD) det är skrämmande och läskigt och drar energi. Min gissning nu bara. Sen kanske du sitter mycket vid skärmar vilket också tröttar ut hjärnan. Har du nära till naturen? Kan du hitta en runda där du kan ut och gå, där du inte behöver gå i en by/stad? Där det är minst folk. Tex ett elljusspår. Lugnet i naturen behöver man. Det räcker om du så är ute 5-10 min till att börja med, små små steg framåt bara, skapa små hållbara rutiner. Gör lite yoga eller annan lugn träning hemma framför YouTube. Försök ät bra. och bland det viktigaste - var snäll mot dig själv. du kan inte hjälpa dett här. Och du försöker, det är långt ifrån alla som gör.