• Anonym (Hmm)

Han är åter på dejtingsajten

Jag blir lite förvirrad nu. Skrivit med en kille i runt 2 veckor. Kändes som att vi klickade bra. I helgen frågade han mig om min Snapchat istället eftersom han ändå bara skrev med mig på dejtingsidan och skulle ta bort kontot där. 

Det tolkade jag som seriöst. Vi fortsatte höras på snapchat istället och jag såg att han avaktiverat sin profil, men när jag för nyfikenhetens skull kollade dagen därpå så har han aktiverat kontot igen. 

Varför gör man såhär? Är han ens någon att gå vidare med? Kollat in där extra mycket och har har varit inloggad där väldigt mycket, ibland bara några minuter sedan trots att han inte svarat mig. Vad tänker ni om detta? 

• Svar på tråden Han är åter på dejtingsajten
  • Anonym (F)

Antagligen ändrade han sig. Antingen har han kontakt med andra samtidigt (de flesta har det) eller så kollar han runt rent allmänt efter någon att kontakta, så business as usual liksom.

Omöjligt att säga om han är seriös eller inte. Du kan ju testa att dejta honom så märker du väl. Och ungefär där är det nog som skon klämmer skulle jag säga. Ni har chattat i två veckor, men inte träffats än..? För i så fall lär han ha tappat intresset.

• Anonym (Lisa)

Min erfarenhet är att går man över till snap är intresset rent liggbart och inget annat. 
    Snap är ju i dejtingvärlden en outtalad önskan om sexiga bilder typ... 

Den som dejtar seriöst är inte på snap. Alls. 

• Anonym (F)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-10 20:48:09 följande:

Min erfarenhet är att går man över till snap är intresset rent liggbart och inget annat. 

Håller inte med, det finns gott om seriösa personer som har Snap också.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (F) skrev 2025-02-10 20:50:38 följande:
    Håller inte med, det finns gott om seriösa personer som har Snap också.
    Gott om dom kan jag inte hålls med om.  Av 10 män på snap är max 2 seriösa .  Hamnar jag på snap efter förfrågan från en kille så nog fasen är han mer intresserad av nakenbilder och vilja ligga än att gå på seriös dejt.. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (F) skrev 2025-02-10 20:43:57 följande:

Antagligen ändrade han sig. Antingen har han kontakt med andra samtidigt (de flesta har det) eller så kollar han runt rent allmänt efter någon att kontakta, så business as usual liksom.

Omöjligt att säga om han är seriös eller inte. Du kan ju testa att dejta honom så märker du väl. Och ungefär där är det nog som skon klämmer skulle jag säga. Ni har chattat i två veckor, men inte träffats än..? För i så fall lär han ha tappat intresset.

För mig har det inte varit ovanligt att skriva några veckor innan man ses. Denna kille har inte nämnt något om att vilja ses. Vi bor visserligen inte i samma stad men tågen går ofta, så inget större projekt att ta sig dit. Just nu känns det som att han av någon anledning bara ville locka över mig till Snapchat. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-10 20:48:09 följande:

Förstår vad du menar men han har inte pratat om sex eller nakenbilder överhuvudtaget. Det får mig iallafall att tänka att han är seriös. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-02-10 21:42:43 följande:
    För mig har det inte varit ovanligt att skriva några veckor innan man ses. Denna kille har inte nämnt något om att vilja ses. Vi bor visserligen inte i samma stad men tågen går ofta, så inget större projekt att ta sig dit. Just nu känns det som att han av någon anledning bara ville locka över mig till Snapchat. 
    Du är äldre, eller? För då är det vanligare att man kan ha det så, eller om personen finns på distans. Men just det att det är en bit emellan er talar för att han kanske inte är så jätteintresserad ändå.

Men lägg till honom och se hur han beter sig då?
  • Anonym (M)

Du får väl vara rakryggad då och berätta att du faktiskt kollat upp honom och fråga varför han inte gjorde som han sa. Ingen här i tråden kan svara på vad han tänker.

Eller ta bort honom direkt då han uppenbarligen inte är att lita på. Jag hade inte nödvändigtvis tyckt att det är fel att prata med flera i början men däremot att säga en sak och göra en annan.

• KimLinnefeldt

Har ni ens träffats?

Om inte så är väl båda fria att annonsera var som helst.

När man väl inlett ett förhållande så ska man självklart ta bort sig från kontaktsajter.

• Fjäril kär

Man kan inte kalla sig exklusiv eller utvald om man endast chattat nån vecka. 
    Då är han och alla andra fullt fria att chatta med halva Sverige om han så önskar. 

Att ni klickat och verkar intressant säger ingenting i detta läge. 

Ni är inte ett par och du kan du inte ställa några krav i den vägen heller. 

• Maggena

Han är alltså åter på den datingsidan du aldrig lämnade? Men annars så tycker jag att det är ok att träffa flera innan man blir mer seriös. 

• Anonym (M)
    KimLinnefeldt skrev 2025-02-12 10:55:06 följande:

Har ni ens träffats?

Om inte så är väl båda fria att annonsera var som helst.

När man väl inlett ett förhållande så ska man självklart ta bort sig från kontaktsajter.

Fjäril kär skrev 2025-02-12 11:22:53 följande:

Man kan inte kalla sig exklusiv eller utvald om man endast chattat nån vecka. 
    Då är han och alla andra fullt fria att chatta med halva Sverige om han så önskar. 

Att ni klickat och verkar intressant säger ingenting i detta läge. 

Ni är inte ett par och du kan du inte ställa några krav i den vägen heller. 

Fast då behöver han ju inte säga till TS att han ska sluta med dejtingsidan. Kan inte se att TS har krävt något det var hans egen idé. Fult att låta henne tro det om det inte stämmer.
Svar på tråden Han är åter på dejtingsajten