• Anonym (kråkan)

Min fru

Hej jag har ett problem. 

jag och min fru har varit gifta i 7år och i början så låg vi hela tiden så pass så till och med att jag fick säga nej.

Jag har inte fått ligga på cirka 4år.

har frågat henne flera gånger men hon säger bara att jag är ett snusk hela tiden. hon påstår att jag bara bryr mig om sex.
    Men hon kan tvinga med mig en HEL dag på ikea och sen får jag inget tack för det efter. känns som hon knappt vill röra vid mig längre.

duger jag inte för henne längre?

har ni tips på vad jag jag ska göra.

• Svar på tråden Min fru
  • Anonym (Hm)

du Borde nog ta upp det med henne. att ni inte legat på 4 år för mig låter lite sus. otrevligt att hon kallar dig för snusk bara för att du vill ligga med din fru? Låter som att hon får ut sina behov hos någon annan 

• Anonym (kråkan)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-09 20:59:17 följande:

du Borde nog ta upp det med henne. att ni inte legat på 4 år för mig låter lite sus. otrevligt att hon kallar dig för snusk bara för att du vill ligga med din fru? Låter som att hon får ut sina behov hos någon annan 

jag har försökt att ta upp det med henne men som sagt vill hon undviker dessa frågor.
    Menar ju det också liksom vad är det konstiga med att jag skulle vilja ligga någon gång.
    kanske borde forska lite i ifall hon skriver eller träffar någon annan...

vet inte ifall jag står ut med det här längre. Men älskar ju henne så mycket så kommer bli ensamt utan henne isåfall....
  • Tecum

Som du beskriver det är det tydligt att du inte duger som älskare och kärlekspartner. Ni har bara varit gifta i 7 år och inte haft sex på 4, varför frågar du ens? Hur har du tolererat det i fyra år? Verkar som att hon lurade dig in en relation för att få trygghet och hjälp med försörjning.
    Vad gör hon i övrigt som förtjänar din kärlek?

• Anonym (kråkan)
    Tecum skrev 2025-02-09 21:18:33 följande:

Som du beskriver det är det tydligt att du inte duger som älskare och kärlekspartner. Ni har bara varit gifta i 7 år och inte haft sex på 4, varför frågar du ens? Hur har du tolererat det i fyra år? Verkar som att hon lurade dig in en relation för att få trygghet och hjälp med försörjning.
    Vad gör hon i övrigt som förtjänar din kärlek?

inser att det kanske är så. Hon var väldigt söt och snäll i början men mer efter dessa 4 senaste åren har hon ändrats helt...

hon hade inget jobb innan kanske blivit som det blivit efter hon fått jobbet som jag fixade åt henne...
  • Tecum
    Anonym (kråkan) skrev 2025-02-09 21:23:57 följande:
    inser att det kanske är så. Hon var väldigt söt och snäll i början men mer efter dessa 4 senaste åren har hon ändrats helt...

hon hade inget jobb innan kanske blivit som det blivit efter hon fått jobbet som jag fixade åt henne...
    Dags att förbereda separation, men se om ditt hus och säkra tillgångar så du behöver dela så lite som möjligt. Hon lär inte invända mot skilsmässa om hon är som du säger men vill förstås kapa åt sig mesta möjliga.
  • Anonym (kråkan)
    Tecum skrev 2025-02-09 21:39:03 följande:
    Dags att förbereda separation, men se om ditt hus och säkra tillgångar så du behöver dela så lite som möjligt. Hon lär inte invända mot skilsmässa om hon är som du säger men vill förstås kapa åt sig mesta möjliga.
    Min fabror är jurist så ska fråga han om hjälp
  • Anonym (xxx)
    Tecum skrev 2025-02-09 21:39:03 följande:
    De ska naturligtvis dela så som de har kommit överens om. Finns inget äktenskapsförord så är överenskommelsen att dela 50/50, eftersom de gifte sig.
  • Tecum
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-10 17:46:08 följande:
    De ska naturligtvis dela så som de har kommit överens om. Finns inget äktenskapsförord så är överenskommelsen att dela 50/50, eftersom de gifte sig.
    Om hon bär sig så illa åt som TS säger och kommer med nedlåtande kommentarer har hon förverkat sin rätt till hälften. Om han kan göra något åt det ska han!
  • Anonym (40 plus)

Har ni barn och hon är 40+ så förstår jag.

Det slår hormon slint i huvudet på vissa av kvinnorna. Min fru upplevde att jag såg henne som ett sexobjekt och kände därmed noll för mys.

Prata med frugan och nämn rubbade hormonnivåer. Det finns bra hjälp att få OM det nu är en rubbning.

Vi var tyvärr för sen på den bollen. Vi skilde oss.

• Anonym (xxx)
    Tecum skrev 2025-02-10 17:50:39 följande:
    Om hon bär sig så illa åt som TS säger och kommer med nedlåtande kommentarer har hon förverkat sin rätt till hälften. Om han kan göra något åt det ska han!
    Du måste skilja på känslor och juridik. 
  • Anonym (Suck)

Men herregud sluta leka offer och ta rodret i ditt liv för helvete. Obegripligt att du inte för slut för över 3 år sedan!

• Tecum
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-10 19:18:07 följande:
    Du måste skilja på känslor och juridik. 
    Det är precis det jag föreslår TS att göra!
  • Anonym (xxx)
    Tecum skrev 2025-02-10 20:44:56 följande:
    Det är precis det jag föreslår TS att göra!

Nej du skrev att hon förverkat sin rätt till hälften om hon burit sig illa åt. Dvs hans känslor ska råda. 

Men de har ett juridiskt avtal som gäller, och det kommer han inte undan. 

• Anonym (Ui)

Det handlas alltså inte till det gemensamma hemmet på IKEA?

• Mammaa44

Alltså, att spendera en dag med din fru är väl inget hon ska vara skyldig att visa tacksamhet inför? Oavsett om ni är på IKEA eller hemma i soffan? 

Man kan dessutom uttrycka sin tacksamhet på många andra sätt än sexuellt.

Jag tror kanske ni skulle må bra av att träffa någon relationsrådgivare tillsammans.

Svar på tråden Min fru