Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Erfarenhet av fotsvamp?

Jag har ringt till vårdcentralen många gånger för att jag vill att de ska kolla om jag har fått fotsvamp. Men de vägrar ge mig tid så att någon läkare kan titta på fötterna och ge rätt diagnos och kolla hur mycket av fötterna som är drabbade i så fall.  Men de säger bara att jag ska prova massa olika svampdödande krämer och grejer,alternativt gå till fotvården som kostar någon tusing. Det kan ju knappast vara bra att prova allt möjligt på sin hud utan att veta exakt vad det är.
    Är det någon som har erfarenhet av fotsvamp?

• Svar på tråden Erfarenhet av fotsvamp?
  • Anonym (???)
    Anonym (K) skrev 2025-02-08 21:44:14 följande:

Det är en enorm belastning på vården idag och en sak som fotsvamp är nog inte särskilt prioriterat. Låter det som fotsvamp när du googlar och läser om det, ser det ut att kunna vara fotsvamp, kliar det osv. Prova då de receptfria medel som finns. Om det inte hjälper, det har gått en tid och du fortfarande besväras av det, DÅ söker du vård. 

Jag har googlat, varken bilder eller symptom stämmer överäns med mina fotbesvär. I min kommun tas inget på allvar och inget prioriteras, de säger att man ska köra egenvård på allt. Inte ens mitt barn som hade intensiv hosta i 10 veckor fick en tid hos någon läkare.Jag har sista tiden läst flera gånger per månad att folk dött på grund av att vården inte tar symptom eller sjukdomar på allvar.
  • Anonym (???)
    Tow2Mater skrev 2025-02-08 20:59:51 följande:

Man behandlar med receptfria läkemedel i några veckor innan man söker vård. Det gäller för alla normala småkrampor. Aven fotsvampar.

Hur kan du yttra dig om det ?  Hur vet du att det är svamp och det är småkrämpor ? Är du läkare som undersökt mima fötter ???
Svar på tråden Erfarenhet av fotsvamp?