Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Dåliga frisörer

Hej!

Jag har märkt att många dåliga frisörer jobbar för att man ska bli "beroende" och komma tillbaka till en frisör. 

De jobbar inte för kundens bästa och lägger slingor som kund själv lätt kan underhålla.  Om jag velat bleka håret har jag fått mer slingor än jag bett om. Nu sist jag var hos frisör färgade hon mitt hår mörare än mitt egna trots att jag ville ha exakt min egna färg. 

Då går jag ändå till salonger som är dyra där man tänker stt frisören vet vad den gör.. 

Såå trött nu på frisörer. Någon mer med samma erfarenhet? 

• Svar på tråden Dåliga frisörer
  • Anonym (G)
    Zoegazz skrev 2025-02-08 09:25:23 följande:

Konstigt. Själv har jag alltid blivit nöjd senaste åren då jag gått till de med bra rykte. 

Jag blir glad för din skull! Går du till samma salong och frisör?  Vart går du om jag får fråga? Jag hoppar runt lite dessvärre men går till de mest väletablerade i Stockholm. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Sanna) skrev 2025-02-08 10:15:15 följande:

Nej. Är frisören dålig är jag inte beroende av hen utan byter så resultatet blir en förlorad kund.

Jag tänkter precis som du, min senasre frisör förlorade mig nu som kund. Å andra sidan tror jag inte att det är en förlust för henne då hon har många kunder. Det kan jag tänka mig också är ett litet problem med de som har en kundkrets. De behöver inte alltid anstränga sig lika mkt. Personkemi är A och O, samt att frisören förstår och jobbar för det kunden önskar. 

Jag har hittat EN frisör jag tror på. Dock är hennes väntetider galna, det kan vara 3-4 månader. Som person är jag spontan och vill ibland boka fort. Då kan man hamna i klorna på "fel" frisör. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-02-08 10:26:56 följande:

Jag tror det är lite olika men jag upplever ofta att frisörer ofta inte lyckas exakt med det man föreställt sig. Vilket inte är så konstigt. Det är nog inte så lätt att göra alla 100% nöjda. Går man till samma frisör om och om igen så lär dom sig ens hår och det blir bättre och bättre resultat. Man får inte vara rädd att påpeka att typ "sist jag var här så blev nyansen för mörk" dom kan inte läsa tankar. 

Du har rätt, jag borde gå till samma frisör. Å andra sidan har jag aldrig lyckats få riktig personkemi med en frisör. Det låter kanske konstigt men så är det. Det är sällan jag längtar tillbaka till samma person om man säger så. Detta är så viktigt eftersom man sitter där i ca 3 timmar. Tror det är viktigt även för frisörer 

Jag vet att jag är kräsen men 100% nöjd förstår jag att det är svårt att bli. Men i mitt fall har det handlat om att frisörerna inte lyssnat utan helt kört sitt race. 
  • Anonym (G)
    Raggartjejen skrev 2025-02-08 10:52:03 följande:
    Var I Sthlm bor du?  Vi bor i Upplands Väsby och har en jättebra frisörsalong här, de lyssnar verkligen på sina kunder. 
    Hej! Jag bor i centrala Stockholm! Tack! Du får gärna tipsa här. Lite långt men om recensioner osv är bra är jag inte helt obekväm med att resa.  Kan faktiskt tänka mig att frisörer är bättre utanför storstäder eftersom de inte är lika stressade och att det inte blir som en "fabrik"
  • Anonym (G)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-02-08 11:06:37 följande:
    Det är tråkigt, att få lite åetsonkemi med sin frisör är ju jätteviktigt för att allt ska kännas bra. Tråkigt när frisörer inte har dendär sociala ådran att dom kan klaffa med sina kunder. Har varit hos frisörer om knappt försökt att prata. Dom går jag inte tillbaka till. Är jättetråkigt att sitta och allt är stelt. Min frisör jag har nu har den sociala förmågan och är rolig och glad. Pratar mkt. Läser av sina sina kunder i vad som är lämpligt att prata om eller inte. Jag har väldigt mkt hår så jag blir ofta sittande länge och andra kunder blir klippta medan slingorna har sin verkningstid. Jag tar mina 2 söner dit också och dom vill inte gå till någon annan. Har hon ingen tid så väntar dom hellre. Så det gäller att hitta någon som har den sociala förmågan. Vilket frisörer borde lära sig kan man ju tycka. Kanske att de yngre känner en viss osäkerhet? Vet inte men di kanske ska testa någon med lite mer erfarenhet, som har lärt sig det sociala lite ? Behöver inte ha med åldern att göra men en tanke
    Hej Elsa! Ja det är viktigt att frisören är social och empatisk. Jag är själv en person som inte är rädd för att prata. Kände med min senaste frisör hur oempatisk hon är. Hon satt med mig och pratade skit om kunder, om deras yttre osv. Att de blivit gråhåriga och inte förstod hur gamla de ser ut, gått upp i vikt osv. Kan tänka mig att en sådan person också kan drivas av avundsjuka. 
    Hon var ändå inte alltför ung. 

Jag är helt ärligt så trött på frisörer och deras personligheter kan vara hemska, en del. Såklart inte allas. Tror det har med jobbkulturen också, man pratar mkt om det yttre.  Kanske fungerar bättre med manlig frisör? Jag vet inte hur man ska lösa detta problem. Det är inte gratis att gå till frisör och sedan försöka korrigera misstag. 
  • Anonym (G)
    Raggartjejen skrev 2025-02-08 11:31:27 följande:
    Salongen heter Hair Beauty och ligger i området Sigma i Väsby. 
    Tar ca 15 - 20 min att gå från stn men det går buss.
    Ägaren och den anställda tjejen är jätteduktiga & trevliga.
    Från centralen tar det ca 26 min med pendeltåg. 
    Tackar! Jag ska kolla upp! Intressant med ställen som har bra ryckte lite utanför somsagt. De är nog räddare om kunderna :) 
Svar på tråden Dåliga frisörer