Kan inte använda kondomer?
Det verkar som om killar som ända från första samlaget i sin ungdom använt kondom inte alls har några problem med det.
Det är helt naturligt för dem och konstigt nog upplever de inte någon större skillnad när de är utan, när de vill göra barn.
Därför får jag för mig att en del av problemet sitter i huvudet. Har man intalat sig att man inte känner så mycket, gör man det inte heller
Vad baserar du detta på?
Det stämmer för noll personer jag känner till eller hört talas om. Det går inte på något vis att jämföra debutåren med en erfaren man.
Det har säkert ändrats, men under mina tonår var kondom i princip det enda preventivmedel som användes bland ungdomar. Även nu i min generation om man kör lite tillfälliga förbindelser.
Problemet sitter inte huvudet utan i att det kramar runt hela kuken och i förlorad känsla. Finlir är rätt meningslöst och det tar bort så mycket av själva samvaron och intimiteten att det blir halvkasst sex oavsett om man skulle kunna komma. Personligen har jag inte kommit i en kondom på typ 30 år, trots idoga försök.