Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Kan inte använda kondomer?

Anonym (Kille) skrev 2025-02-08 09:03:08 följande:

Rfsu säljer ju "thin" som ska vara tunna nog. Annars skaffa appen där ni kvinnor kan registrera er mensklocka och då vet ni när ungefär er ägglossning är. Så ha inte sex 2 dagar innan den är påväg. Funkade för oss i 2 år tills vi tog för stora risker. Kondom har aldrig vart ett alternativ för oss förutom efter nån månad efter förlossning. Så testa thin. Även om det inte riktigt samma känsla. Vill man inte ha barn så är de det bättre alternativet. Vill ni inte ha mer alls så får nån av er sterilisera er

Två dagar räcker verkligen inte , spermier kan leva upp till 5 dagar. Jag har blivit gravid när vi bara hade haft sex på dag 11 i menscykeln. Dessutom kan cykeln vara oregelbunden , speciellt t.ex om man ammar. 

Kondom känns säkert mindre än utan men min sambo kan komma med kondom utan problem, vi har använt det ibland i perioder av olika anledningar. 

• Anonym (Jag)

Såna som TS kille och ni i tråden som absolut inte kan använda kondom, hur har ni gjort när ni är singlar och t.ex ligger med någon första gången? Känns inte så fräscht att alltid ha sex med nya utan kondom och jag gissar att de flesta inte bara har legat med en person i hela ert liv?

Jag förstår att det ofta känns mindre och inte är lika skönt som utan men jag tror inte jag har träffat någon som absolut inte klarar att ha kondom. Min sambo har inga problem att fortsätta vara hård och komma med kondom , vi har haft det t.ex efter jag har fått barn och även under graviditeter på grund av att jag hade lite komplikationer som innebar ökad infektionsrisk (försvagad livmoderhals och cerklage). 

Verkar vara många här som tycker att man absolut inte kan använda kondom alls och det känns lite oroväckande.

Svar på tråden Kan inte använda kondomer?