Anonym (Jag) skrev 2025-02-10 16:49:38 följande:
Såna som TS kille och ni i tråden som absolut inte kan använda kondom, hur har ni gjort när ni är singlar och t.ex ligger med någon första gången? Känns inte så fräscht att alltid ha sex med nya utan kondom och jag gissar att de flesta inte bara har legat med en person i hela ert liv?
Jag förstår att det ofta känns mindre och inte är lika skönt som utan men jag tror inte jag har träffat någon som absolut inte klarar att ha kondom. Min sambo har inga problem att fortsätta vara hård och komma med kondom , vi har haft det t.ex efter jag har fått barn och även under graviditeter på grund av att jag hade lite komplikationer som innebar ökad infektionsrisk (försvagad livmoderhals och cerklage).
Verkar vara många här som tycker att man absolut inte kan använda kondom alls och det känns lite oroväckande.
Jag vet tanken på detta äcklar mig något enormt. När jag fick reda på en tid in i förhållandet att han inte kan använda kondomer tänkte jag direkt på hur äckligt det är att han förmodligen inte använt kondom med tidigare tjejer. När jag dessutom fick reda på att han inte testat sig för könssjukdomar någonsin för att han inte legat med ?sådana tjejer? höll jag på att få en hjärtattack. Jag trodde att alla testade sig innan de började ha sex med en ny partner, det känns ju bara logiskt och som det schyssta att göra då vem som helst kan ha en könssjukdom och det finns sådant som inte ger symptom. Det var också anledningen att jag testade mig i hemlighet men som tur var så var det clean och förmodligen han med i så fall. Men det är väl en del i hans obrydda karaktär som är en helt annan diskussion.. får inte intrycket av att han legat med många så det har väl räddat honom, så det är väl lösningen om man verkligen inte kan använda kondom. Eller så tar sådana killar bara risken för att de anser att det är mer värt än inte ha sex?
Men ja jag har stött på killar som inte velat använda kondom men det har i de flesta fallen ändå gått när jag tjatat om det, ingen har varit som min man som säger att det verkligen inte går med en. Därav jag ifrågasätter om det verkligen är så, om han själv sätter upp psykiska hinder, baserar det på en misslyckad gång pga dålig kondom eller att han inte testat tillräckligt många olika kondomer osv.
tack vare era svar har jag nu letat rätt på supertunna kondomer som han inte testat innan och som jag övertalat honom att testa. Så får vi se hur det går.